خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی:

دولت با حمایت از زنان کارگر مانع فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۴۸۷

رئیس اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی خواستار حمایت دولت از زنان کارگر شد و گفت: باید دولت از زنان کارگر سرپرست خانوار به طور جدی حمایت کند تا کانون گرم خانواده ها دچار فروپاشی نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیما اصغری در همایش مجازی گردهمایی سالروز تصویب قانون کار در تبریز در سخنانی با اشاره به شرایط سخت کرونایی حاکم بر کشور از وضعیت کارگران به ویژه زنان کارگر ابراز نگرانی‌کرد و گفت: با گسترش بیماری کرونا وضعیت مشاغل خانگی، کارگران روزمزدی ، کارگران شاغل در کارگاه های کوچک که بیشتر آنان را زنان کارگر تشکیل می‌دهد در شرایط بسیار ناگواری قرار گرفته و باید دولت به ویژه از زنان‌کارگر سرپرست خانوار به طور جدی حمایت کند تا کانون گرم خانواده ها دچار فروپاشی نشود.

اصغری به بیکاری گسترده در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون بیکاری میان نیروهای ساده کاری و فارغ التحصیلان دانشگاهی برابری می‌کند و این زنگ خطری است که دولتمردان و قانونگذاران نباید به آن بی توجهی کنند.

عضو هیأت اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه اکنون کارگاه های بزرگ به حالت نیمه تعطیل درآمده است به وضعیت اجرای قانون کار اشاره کرد و گفت: اجرای قانون کار در قبال نیروی کار در وضعیت نامطلوبی قرار دارد  و این شرایط برای نیروی کار زنان بسیار بدتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز