خبرگزاری کار ایران

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت و گو با ایلنا:

سرمایه‌گذاری 22 هزار میلیارد تومانی مردم فارس با خرید سهام عدالت در بورس/دولت میزبان خوبی برای مردم در بازار سرمایه نبود/پول مردم از جیب حقیقی وارد جیب حقوقی شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۴۷۱

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به اینکه دولت دو روش مستقیم و غیر مستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت در نظر گرفت، گفت: ذکر این نکته ضروری است که تنها در استان فارس مردم بیش از 22 هزار میلیارد تومان سرمایه هایشان را از روش مستقیم به حساب سهام عدالت واریز و در بازار بورس سرمایه گذاری کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن علیزاده در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنای استان فارس با اشاره به اینکه عدم استفاده نامناسب از بازار سرمایه و کنترل نکردن این بازار باعث می شود که سرمایه‌های مردم وارد بازارهای موازی شده و در نهایت منجر به  یک تهدید جدی تبدیل می شود، افزود: در صورتی که نتوان بازار سرمایه را کنترل کرد بی شک پول های این بازار به سمت خرید ارز، سکه، خودرو، مسکن و طلا هزینه می شود.

سرمایه‌گذاری 22 هزار میلیارد تومانی مردم فارس  با خرید سهام عدالت در بورس/دولت  میزبان خوبی برای مردم در بازار سرمایه نبود/پول مردم از جیب حقیقی وارد جیب حقوقی شد

کاهش شاخص بازار سرمایه باعث افزایش قیمت دلار شد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به اینکه با داشتن نگاه اقتصادی به موضوع بورس می توان متوجه شد که بازار سرمایه یک فرصت بسیار مهم برای کشور است افزود: معتقدیم که بازار سرمایه با جذب سرمایه های خرد می تواند به ایجاد و راه اندازی تولید، کنترل بازار های موازی نامطلوب کشور کمک های ویژه‌ای کند.

نماینده سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به اینکه کاهش شاخص بازار سرمایه در دو ماه گذشته باعث افزایش قیمت دلار شد ادامه داد: نباید فراموش کرد که همزمان با افزایش نرخ دلار قیمت تمام کالاهای اساسی افزایش پیدا می کند به طوری که با گذشت زمان هم قیمت ها به راحتی ارزان نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تنها با زور و فشار می توان قیمت کالا و محصولاتی که با افزایش نرخ ارز گران شدند را کنترل و ارزان کرد گفت: متاسفانه در شرایط فعلی دیگر زور و فشار هم تاثیری در ارزان شدن قیمت ها ندارد چرا که تحقق این موضوع نیازمند وجود دستگاه های نظارتی دقیق است.

افزایش لحظه ای قیمت ها فقط در کشور ایران مرسوم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها به صورت یک شبه و لحظه ای تنها در کشور ایران مرسوم است افزود: سایر کشورها به دلیل داشتن برنامه ریزی مدون توانستند قیمت ها را کنترل کنند.

نماینده سپیدان و بیضا با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت ها باید دادگاه و .... برگزار شود گفت: بی شک چنین اتفاقاتی در اقتصاد تاثیر سو می گذارد.

او با اشاره به اینکه پول هایی که وارد بازار سرمایه می شود اگر درست مدیریت شود می تواند منتج به تولید و رونق اقتصاد شود ادامه داد: هرچند که میزان قابل توجهی از پول های مردم وارد بازار بورس شد اما اگر  بتوانیم از بازار سرمایه درست استفاده کنیم دیگر نگرانی برای فروش نفت نخواهیم داشت.

درآمدزایی 50 هزار میلیارد تومانی یک شرکت از طریق بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه یکی از شرکت های حقوقی در شش ماه نخست سال جاری توانست بیش از 50 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه درآمد کسب کند، گفت: با یک بررسی متوجه می شویم که حجم زیادی از سرمایه های مردم وارد بازار سرمایه شده است.

علیزاده در ادامه گفت: فارغ از اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ داده می توانیم با تمرکز بر بازار سرمایه و سرمایه هایی که وارد این بازار شد اقدام به راه اندازی و ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه کنیم .

پول های مردم در بازار بورس از جیب حقیقی وارد جیب حقوقی شد

نماینده سپیدان و بیضا در مجلس ادامه داد: اگرچه امروز کشور در فروش نفت با مشکلات متعددی مواجه است اما در فروش و صادرات فرآورده های نفتی هیچ گونه مشکلی نداریم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در فروش محصولات پتروشیمی، فولاد سیمان و .... نداریم گفت: ذکر این نکته ضروری ست که مشتریان محصولاتی مانند سیمان را از درب اسکله به صورت نقدی خریداری می کنند.

او  با اشاره به اینکه دولت باید درآمد حاصل از بورس را به بازار تولید تزریق می کرد، افزود:  متاسفانه سرمایه‌هایی که وارد بازار بورس شد تنها از جیب حقیقی وارد جیب حقوقی شد.

دولت در بازار سرمایه میزبان خوبی برای مردم نبود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال یک شرکت سهامش را با قیمتی بالغ بر 3200 تومان به مردم فروخته است و در ادامه به دلیل ملزم شدن به خرید سهام سهم های خود همان سهم ها را با مبلغی بالغ بر حدود 400  تومان خریداری کرده است به طوری که این شرکت توانسته در شش ماه نخست سال جاری از طریق فروش سهم خود حدود 4600 میلیارد تومان در آمد کسب کند.

نماینده سپیدان و بیضا با بیان اینکه سرمایه هایی که وارد بورس شد از این جیب به جیب دیگر انتقال یافت گفت: بی شک دولت در بازار سرمایه میزبانی خوبی برای مردم انجام نداد.

سرمایه‌گذاری 22 هزار میلیارد تومانی مردم فارس  با خرید سهام عدالت در بورس/دولت  میزبان خوبی برای مردم در بازار سرمایه نبود/پول مردم از جیب حقیقی وارد جیب حقوقی شد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به اینکه وابستگی بازار سرمایه و نداشتن استقلال بورس یکی از ایرادات جدی این بازار است گفت: بی شک نمایندگان به دنبال ایجاد استقلال بازار سرمایه هستند این در حالی است که تا زمانی که اقتصاد دستوری و دولتی باشد همچنان مشکل خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز