خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج خبرداد:

راه اندازی ۶ خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۴۶۹

فرماندار آوج گفت: به زودی ۶ خانه ورزش روستایی از جمله در روستاهای قوزلو، داخرجین و قره آغاج به منظور توسعه ورزش همگانی و نشاط اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت الله علیرضایی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۱۴۰ خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۲۱ خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج فعالیت دارند.

وی افزود: طی یکسال گذشته چندین خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج راه اندازی شده است و تا پایان سال جاری نیز ۶ خانه ورزش روستایی دیگر در شهرستان راه اندازی می‌شود.

فرماندار آوج اضافه کرد: دهیاران و متولیان این خانه‌های ورزشی باید بیش از پیش در فعال سازی این خانه‌ها کوشا باشند چون خانه‌های ورزشی که درب آنها به روی علاقه‌مندان بسته باشد، تجهیزات آنها به روستاهایی که فضا و مکان لازم برای استقرار و استفاده از این وسائل و تجهیزات را فراهم کنند، منتقل می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت شناسایی و احیای بازی‌های محلی در مناطق روستایی شهرستان آوج از سوی متولیان امر تاکید کرد.

فرماندار شهرستان آوج بیان داشت: در جامعه سنتی روستایی، محور فعالیت‌ها در دوران گذران اوقات فراغت، تقویت و توجه به زور و قدرت بدنی به عنوان یک ارزش اجتماعی بود و همه ورزش‌ها و بازی‌های محلی حول محور این ارزش ساماندهی می‌شد.

وی افزود: با ورود فناوری به جوامع روستایی، از ارزش و اهمیت بازی‌های محلی که بر محور قدرت بدنی تمرکز داشت کاسته شد و رشته‌های ورزشی جدید نیز نتوانست آنگونه که باید و شاید جایگاه و نقش خود را در این محیط‌های اجتماعی پیدا کنند.

علیرضایی اضافه کرد: با توجه به این موضوع، نیروهای جوان و تحصیلکرده، مربیان ورزشی و قشر فرهنگی این جوامع باید بتوانند در ترویج فرهنگ ورزش، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز