خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان مطرح کرد:

قرنطینه خانگی مبتلایان کرونا بزرگترین معضل سمنان/ کاهش ابتلا به کرونا ویروس در هفته آتی با اجرای دقیق محدودیت ها

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۳۱۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: آمارها نشان از این دارند که در یک موج بلند قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست؛ با اجرای موفق و کامل محدودیت ها امکان دارد بتوانیم طی یک هفته آینده به ثبات و سپس به سمت کاهش موارد ابتلا دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا از سمنان، نوید دانایی ضمن بیان اینکه در حال حاضر کل بستری ها در بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا ۲۹۹ نفر است، افزود: تا به امروز و از ابتدای همه گیری کرونا در شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه مجموعا ۴۹۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع شیوع بیماری تا به امروز ، ۳ هزار و ۵۰۳ نفر نیز با ابتلای قطعی به کرونا در  شهرستان های زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی شدند.

دانایی تصریح کرد: ۸ هزار و ۴۵۳ نفر نیز به صورت سرپایی با جواب تست مثبت در این مجموعه های تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا ۳ هفته آتی احتمالا موارد مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد، خاطر نشان کرد: طرح محله محور با عنوان مدیریت و کنترل کووید ۱۹ به صورت محله محور و خانه محور بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می شود‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، در بهترین شکل اجرای این طرح یک ماه آینده ۳۰ درصد بستری و ۱۰ درصد مرگ و میر کاهش و طی سه ماه آینده ۵۰ درصد بستری و ۴۰ درصد مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی، شناسایی زودهنگام بیماری و توسعه درمان سرپایی و ارتقاء خدمات بیمارستانی از جمله اهداف این طرح است.

دانایی اضافه کرد: ظرفیت تست های کرونا را به ۲ برابر افزایش دادیم و در تلاشیم تا با راه اندازی آزمایشگاه دوم، این ظرفیت را به ۴ برابر افزایش دهیم.

نوید دانایی گفت: میانگین سن مرگ و میر امروز ۷۲ سال است که حفظ و صیانت از این گروه و افراد پر خطر، می تواند در کاهش مرگ و میر موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: امروز قرنطینه خانگی بزرگترین معضل ماست؛ برخی از افراد دارای تست مثبت تا ۲ هزار کیلومتر بر اساس ردیابی ها جابه جا شدند.

وی گفت: تا زمانی که واکسن مورد تایید و موثر وارد بازار نشود و واکسیناسیون عمومی صورت نگیرد با این بیماری مواجه هستیم و باید در اجرای این طرح اهتمام ویژه تری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز