خبرگزاری کار ایران

18 شهرستان آذربایجان شرقی از نظر شدت شیوع کرونا کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۲۷

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی، وضعیت سه گانه (زرد، ناریجی و قرمز) شهرستان‌های استان را از نظر شیوع کرونا تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،علیار راستگو در جمع خبرنگاران اظهار داشت:برای  اجرای مصوبه دولت در زمینه مدیریت بیماری کووید 19 از شنبه آینده، در شهرهای دارای وضعیت زرد آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است.

او افزود: در شهرهای دارای وضعیت نارنجی از لحظ شیوع کرونا نیز مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است. 

او ادامه داد: در شهرهای وضعیت قرمز نیز گروه های شغلی دو، سه و چهار تعطیل هستند.

راستگو تشریح کرد: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان 500 هزار تومان جریمه می شوند.

او ادامه داد: از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند. 

او گفت: از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت 9 شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه 200 هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود.

او با اشاره به آخرین وضیعت شهرستان های استان اظهار داشت:در زمان حاضر شهرستان های ورزقان، هوراند و خداآفرین از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد هستند.

او افزود: آذرشهر، بستان آباد، جلفا، چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه و هشترود نیز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

راستگو، وضعیت شهرستان های اسکو، اهر، شبستر، عجب شیر، مرند، ملکان، میانه، هریس، بناب و تبریز را از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز خواند. 

او اضافه کرد: بدیهی است که تعیین وضعیت سه گانه زرد، نارنجی و قرمز برای شهرستان های آذربایجان شرقی به مدت یک هفته اعتبار دارد و این درجه بندی هر هفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری می شود.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در زمان حاضر 18 شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز