خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت:

باید شرمسار باشیم که سرانه فضای سبز ما کمتر از شهرهای کویری است/ضرورت استفاده از زمین‌های کناری رودخانه‌های رشت برای کشت گل/

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۲۶

رئیس شورای شهر رشت گفت: فضای موجود در اطراف رودخانه‌های شهر رشت می‌تواند باعث شود تا سالانه دیگر نیازی به خرید گل و گیاه از شهرهایی همچون کرج، پاکدشت، ورامین و... آن‌هم با حرف‌وحدیث‌های بسیار نباشد.

به گزارش ایلنا از رشت،در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورا با اشاره به اینکه می‌بایست در این ایام برای فضای سبز برنامه‌ریزی کرد، گفت: فصل نهل کاری و درختکاری نزدیک است و اگر این فرصت از دست برود شرایط کاری خوبی از بین رفته است. ما به دنبال بازگشایی برخی خیابان‌ها هستیم و باید از همکاران خود در شهرداری تشکر کرد که با اراده کامل به‌زودی شاهد افتتاح خیابان ۸دی خواهیم بود.

او ادامه داد: پیشنهاد بنده بر این است که دو طرف خیابان ۸دی که فضای خوبی دارد نهال جوان کاشته شد و امیدواریم فضای سبز شهرمان را افزایش دهیم؛ زیرا مایه شرمساری است در شهری که بر روی بتن آن نیز گیاه سبز می‌شود، سرانه فضای سبز آن از شهرهای کویری کشور کمتر است.
 
رئیس شورای شهر رشت با تأکید بر بحث گل‌کاری، گفت: فضای موجود در اطراف رودخانه‌های شهر رشت می‌تواند باعث شود تا سالانه دیگر نیازی به خرید گل و گیاه از شهرهایی همچون کرج، پاکدشت، ورامین و... آن‌هم با حرف‌وحدیث‌های بسیار نباشد و می‌توان در این زمینه به خودکفائی رسید.
 
رمضانپور اظهار داشت: لازم است بنده تشکر ویژه‌ای از روسای سه کمیسیون عمران و توسعه شهری، فرهنگی و بهداشت و خدمات شهری، آقایان علوی، زاهد و ذاکری داشته باشم که با ارائه طرح در خصوص خرید بنای تاریخی دانشسرا، گفت: امیدوارم پس از تصویب در شورا و تائید در کمیته تطبیق کار خرید این ساختمان در شهرداری رشت انجام شود و با ایجاد تغییرات جزئی می‌توان این ملک را نگه داشت.
 
او با بیان اینکه متأسفانه عدم مسئولیت‌پذیری برخی مسئولین و سازمان‌های وابسته به مسئله ساختمان‌های میراثی در شهر رشت، گفت: درگذشته‌های نه‌چندان دور شاهد آن بودیم که در مناطق مختلف دارای بافت میراثی اجازه دادند ساختمان‌ها ریزش کنند و پس‌ازآن از منافع کار استفاده کردند.
 
ریاست شورای شهر رشت با تأکید به شهردار رشت، اظهار داشت: ما در حال از دست دادن زمان هستیم، در جلسه اعضای شورا با شهردار رشت تأکید شد که وی می‌بایست مدیران خود را منصوب کند و پس‌ازآن در زمان لازم نیز پاسخگوی عملکرد آنان باشند. از طرفی ما از شهردار خواسته بودیم که ظرف دو هفته انتصابات خود را انجام دهند تا دیگر ما شاهد رفت‌وآمد افراد نباشیم و عزم وی برای اجرای برنامه‌هایی که در سه سال گذشته برنامه‌ریزی‌شده است، جزم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز