خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

شرایط کنونی جامعه نیازمند تلاش شبانه روزی و مضاعف ما مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۹۷

استاندار گیلان فرمانداران را موظف به رصد و پایش مداوم وضعیت طرح‌های عمرانی نیمه‌‎تمام و بازگشت واحدهای نیمه‌فعال به چرخه تولید کرد و گفت: تلاشی مجدانه برای تقویت اعتماد عمومی و ارتقای شاخص‌های سرمایه‌اجتماعی باید انجام شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در نشست با فرمانداران، حفظ کرامت انسانی مردم و تکریم ارباب رجوع را یک ضرورت برای مدیران دانست و اظهار کرد: تکریم مردم صرفاً در گفتار محدود نمی‌شود بلکه با بازدیدهای سرزده و بررسی شکایت های مردمی و به دور از هر اقدام احساسی و جانبداری، باید تجلی پیدا کند.

او حفظ امنیت و آرامش اجتماعی را مهمترین اولویت فرمانداران عنوان و خاطرنشان کرد: در تأمین امنیت و آرامش هیچ عاملی مهم تر از مردم وجود ندارد و آنان از مجموعه های مدیریتی؛ خدمت خالصانه، تکریم و گره گشایی از مشکلات را انتظار دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد پویایی، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه را یک اصل بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به اینکه در برابر مردم وظیفه انسانی، شرعی، قانونی و اخلاقی داریم؛ باید در جهت تقویت اعتماد عمومی و ارتقاء شاخص های سرمایه اجتماعی در پیگیری امور با تلاشی مجدانه اهتمام ورزیم.

او با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی در پی تحریم ها افزود:  شرایط کنونی جامعه نیازمند تلاش شبانه روزی و مضاعف ما مسئولان است.

 زارع با اشاره به ابلاغ طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید 19 در شهرهای کشور از سوی وزارت کشور گفت: لازم است فرمانداران با همکاری مردم، دستگاه ها و نهادها نسبت به اجرای این طرح، اقدامات لازم را با قاطعیت و شفافیت انجام دهند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: معاونان استانداری با همراهی مدیران دستگاه های اجرایی، برای بررسی مشکلات موجود در شهرستان ها و رفع آن با هماهنگی فرمانداران حضور می یابند.

 زارع گفت: 61 طرح نیمه تمام عمرانی در استان مشخص شده که بخشی از آنها تا پایان سال جاری و بخشی دیگر تا فصل تابستان سال 1400 مورد بهره برداری قرار می گیرد و نقش فرمانداران در رصد ، پایش مستمر و تسریع اجرای آن ها حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه به هیچوجه نباید امور مردم معطل بماند، گفت: توجه به اجرای طرح های ملی در شهرستان های مختلف و همچنین پیگیری تحقق تفاهم نامه های منعقد شده با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نهادهای دیگر مورد تأکید است.

استاندار گیلان آزادسازی سواحل را یکی از موارد مورد تأکید وزیر کشور در نشست با استانداران عنوان و فرمانداران شهرستان های ساحلی استان را موظف به پیگیری مستمر کرد و گفت: 10 درصد از واحدهای نیمه فعال و غیرفعال و نیز 30 درصد از واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک ها باید براساس اولویت و با پیگیری جدی تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازگردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همه باید نسبت به گیلان حمیت، غیرت و تعلق خاطر داشته باشیم، افزود: فرمانداران با تعامل و همکاری با دیگر نهادها ضمن اشراف بر شرح وظایف خود به عنوان نماینده نظام و دولت در شهرستان ها ، نسبت به اطلاع رسانی اقدامات اهتمام ورزند.

او بر ضرورت صرفه جویی در هزینه های جاری، انرژی و سوخت نیز تأکید و تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک و توجه به بهره گیری از اتوماسیون های اداری و شبکه دولت، مورد انتظار است.

او با تأکید بر ضرورت برگزاری منظم کارگروه های پیشیگیری از تخلفات ساختمانی با نظارت بخشداران و شهرداران و فعال سازی پلیس ساختمان افزود: باتوجه به قرارگرفتن در آستانه فصل سرما و تشدید بارش ها و حوادث طبیعی، برگزاری مستمر جلسات ستاد بحران و بررسی زوایای مختلف زیرساخت ها، پیش بینی امکانات مورد نیاز اجرای طرح زمستانی و پیشگیری از تخریب ابنیه و پل ها، در دستور کار باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز