خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه خبر داد:

پروژه آزادراه شرق اصفهان کمک بزرگی به مسائل زیست محیطی اصفهان می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۸۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با افتتاح آزاد راه شرق اصفهان پروژه ترافیک جمع شده و به بیرون از این شهر منتقل می‌شود و از نظر زیست محیطی نیز برای اصفهان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، خیرالله خادمی در آیین افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان در گزارشی به رئیس جمهور اظهار داشت: خوشبختانه در بخش توسعه شبکه آزادراهی کشور طرح‌ها و اقدامات خوبی در حال اجراست که توسط وزیر راه و شهرسازی اشاره شد.

او افزود: ما در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 کلیومتر مسیر آزادراهی در حال بهره برداری در کشور داریم که یک هزار و 345 کیلومتر نیز سرمایه گذار در حال اجرا دارد و این اقدام بی سابقه‌ای نسبت به گذشته است؛ بر اساس اولویت بندی که وزیر انجام داد ما 9 پروژه آزادراه که بیشترین تاثیر را داشتند در اولویت سال 99 و 1400 قرار دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: مجموع طول این 9 پروژه بالغ بر 651 کیلیومتر و مبلغ سرمایه‌گذاری نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان است که سرمایه‌گذاری آن به صورت مشترک در بخش خصوصی و دولت صورت می‌گیرد.

او درباره 9 پروژه آزادراهی کشور تصریح کرد: نخستین پروژه افتتاح کنار گذر شرقی اصفهان، دومین پروژه آزادراه بزرگ و ابرپروژه شهر تهران و کرج، سومین پروژه آزادراهی اراک به خرم آباد، چهارمین پروژه اصفهان به شیراز با 225 کیلیومتر است.

خادمی بیان کرد: پنجمین پروژه منجیل به رودبار، ششمین پروژه مرند به تبریز، هفتمین پروژه منطقه تهران به شمال، هشتمین پروژه مراغه به هشترود و نهمین پروژه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان است.

او گفت: پروژه آزاد راه شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر در بخش اول به صورت 6 خط آزادراهی بهره‌برداری می‌شود و ترافیکی که از قسمت مرکزی کشور به سمت اصفهان می‌آید از طریق این آزادراه بدون ورود به شهر اصفهان به سمت آزادراه‌های استان فارس و استان‌های جنوبی انتقال پیدا می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: با افتتاح این پروژه حدود 80 دقیقه کاهش زمان سفر را داریم و این آزادراه حلقه ارتباطی شمال و جنوب استان اصفهان بوده و ترافیک را در شهر اصفهان روان می‌کند.

او افزود: این آزادراه از نظر طول مسیر 35 کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند، برای شرق اصفهان نیز عامل تحول اقتصادی می‌شود، ما برای این پروژه نزدیک به 800 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و ارزش به روز این پروژه 1300 میلیارد تومان بوده که 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد هم دولت هزینه کرده است.

خادمی خاطرنشان کرد: البته بخشی از سرمایه‌گذاری هم در گذشته بوده که در مجموع در این آزادراه 1800 میلیارد هزینه شده که آماده بهره‌برداری از این پروژه مهم هستیم.

او تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ترافیک از اصفهان جمع شده و به بیرون از اصفهان منتقل می‌شود و از نظر زیست محیطی نیز برای اصفهان بسیار اهمیت دارد، قطعه سوم این پروژه نیز تا پایان 1400 به بهره برداری می‌رسد، البته هدفگذاری پایان تابستان سال آینده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز