خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اعلام محدودیت های کرونایی اصناف در شهر قزوین +جدول

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۷۶

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قزوین محدودیت های جدید صنوف مختلف را تشریح کرد.

محمد فرج زاده‌ها در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با قدردانی از همکاری خوب اصناف مختلف در مقابله با کرونا گفت: امروز شهر قزوین همچون دیگر شهرهای کشور در وضعیت قرمز به سر می‌برد و متأسفانه همه روزه شاهد سیر صعودی آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در استان هستیم.

او افزود: سیر صعودی آمار ابتلاء به کرونا برای تمامی همکاران صنفی و کادر درمان استان تهدیدی جدی به شمار می‌رود و با توجه به این که همواره معیشت اصناف مورد توجه و اولویت ما بوده است امروز سلامت اصناف و همشهریان نیز همزمان در اولویت ماست.

عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه توجه به سلامتی مردم در اولویت قرار دارد تاکید کرد: خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور می‌دانیم که بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام  و موضوعات آن در ستاد مدیریت شهرستان قزوین و ستاد مدیریت کرونای استان قزوین مکتوب و ابلاغ شده است.

فرج زاده ها با بیان اینکه تغییراتی در نحوه فعالیت برخی از صنوف صورت گرفته است افزود: حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی‌ها)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها و میادین میوه و تره بار و همچنین مراکز تولید نگهداری و توزیع محصولات غذایی و خدمات وابسته که در گروه یک قرار می‌گیرند می‌توانند از اول آذر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

او در ادامه با اشاره به فعالیت سایر اصناف گروه ۱ افزود: عطاری‌ها و مراکز تهیه و تولید مواد غذایی آماده و بیرون بر، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتئینی گوشت مرغ و ماهی، فقط تعمیرات لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های قطعات لوازم یدکی، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی کارگاه‌های صنعتی (جوشکاری تراشکاری و مشابه آن) چاپخانه‌ها و خشکشویی ها می‌توانند در قالب صنوف ضروری گروه ۱ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان تشدید از یک آذر فعالیت کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: فعالیت تمام مراکز بیرون بر مواد غذایی منوط به عدم حضور فیزیکی مشتری جهت سفارش و دریافت غذا در واحدهای صنفی بیرون‌بر غذا است و حضور فیزیکی مشتری در آن کاملاً ممنوع است.

فرج زاده ها خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تلفنی یا اینترنتی اقدام به سفارش مواد غذایی و بیرون بر کنند.

عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه فعالیت صنوف گروه ۲، ۳ و ۴ و مجتمع‌ها و پاساژهای تجاری کاملاً تعطیل است افزود: هرگونه تبلیغات در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که منجر به شکستن پروتکل بهداشتی و ازدحام جمعیت شود ممنوع است و باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل در این مراکز رعایت شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قزوین ضمن قدردانی از اصناف و مردم که با تمام مشکلات معیشتی سلامتی خود و سایر مردم را ارجح دانستند افزود: با توجه به عدم تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از ابتدای آذر ماه توصیه می‌شود به جز موارد ضروری مردم در خانه ماندن را در اولویت قرار دهند و با توجه به شعار استفاده از ماسک از خانه تا خانه خریدها و ترددهای ضروری خود را به شکلی برنامه‌ریزی کنند که تا پیش از ساعت ۲۱ بتوانند کارهای ضروری خود را انجام دهند و به محدودیت درون شهری برخورد نکنند.

محمد فرج زاده ها اظهار داشت: همه واحدهای که فعال هستند از ساعت 8 شب نسبت به جمع آوری اجناس خود اقدام نمایند و در ساعت 8:30 شب باید مغاره ها بسته باشند و چنانچه در ساعت 21 مغازه ای باز باشد توسط مامورین ستاد کرونا پلمب می شوند.

اعلام  محدودیت های کرونایی اصناف در شهر قزوین +جدول

رئیس اتاق اصناف استان در پایان تاکید کرد: واحدهای صنفی غیر از موارد بالا؛ همه فعالیت آنها از صبح تا شب تعطیل هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز