خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

صرفه‌جویی در زمان و سوخت پس از افتتاح آزادراه شرق اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۴۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان سبب صرفه‌جویی در زمان و سوخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد اسلامی در آیین افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان که امروز -پنجشنبه ۲۹ آبان ماه - به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در سطح کشور به صورت گسترده گام‌های موثری را در حمل و نقل برداشته‌ایم به طوری که حجم آزادراه های کشور از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت از 2 هزار و 100 کیلیومتر آزادراه به حدود 3 هزار و 200 کیلومتر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز قطعه مهم و اثرگذاری افتتاح می‌شود، آزادراه اصفهان در اصلی‌ترین مسیر قرار دارد و کامیون‌ها برای سفر به سمت جنوب کشور تا پیش از این باید یک ساعت و نیم در ترافیک می‌ماندند.

او تصریح کرد: افتتاح این آزادراه کمک می‌کند که مسیر کوتاه شده و در مصرف سوخت و زمان صرفه جویی شود که این دستاورد بسیار خوبی است.

اسلامی بیان کرد: هر جا که عبور خودرو از 220 خودرو در روز عبور کند باید باند دوم ایجاد ایجاد شود که این اتفاق از ابتدای دولت یازدهم از 12 هزار کیلومتر به 18 هزار کیلومتر رسیده است.

او گفت: نکته سوم در دولت یازدهم و دوازدهم در بحث فرودگاه‌هاست که جا به جایی مسافر هوایی از 57 میلیون مسافر به 75 میلیون مسافر در سال رسیده و تا پایان دولت و با افتتاح فازهای جدید در ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت جا به جایی در کشور به 100 میلیون می‌رسد.

وزیر راه تاکید کرد: سیستم‌های مجوز آسمان ایران را از ابتدای دولت تقویت کردیم و حجم ورودی‌های هوایی برای پروازهای عبوری 40 درصد افزایش داشته و از حدود پذیرش 900 فروند هواپیما در آسمان ایران در روز را به 1800 فروند در روز افزایش داده‌ایم.

 پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان که گامی بلند در راستای به ثمر نشستن طرح‌های زیربنایی وزرات راه و شهرسازی در اصفهان بوده با دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.این پروژه  با اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب کشور است.

قطعات یک و دو طرح ملی آزادراه شرق اصفهان دارای طول 63 کیلومتر بوده که 55 کیلومتر آن از تقاطع جاده اصفهان- کاشان تا پل فرودگاه به بهره‌برداری رسید.

پروژه آزادراه شرق اصفهان با ارزش به روز حدودا 18 هزار میلیارد ریال در اختیار مردم ایران زمین قرار می‌گیرد تا بخش مهمی از حلقه میانی کریدور شمالی- جنوبی کشور تکمیل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز