خبرگزاری کار ایران

قاسم پور مطرح کرد:

وضعیت شهر شیراز قرمز است / 700 تخت در یک ماه اخیر اضافه شده است/ از هر ۲ تست یکی مثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۷۹

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه اپلیکیشن ماسک مبنای اعلام رنگ بندی شهرهای کشور است، گفت: وضعیت شهر شیراز قرمز است.

به‌گزارش ایلنا، عبدالرضا قاسم پور در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع محدودیت‌ها در راستای مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه در سراسراستان گفت: بر مبنای ۳ وضعیت پیش‌بینی شده وضعیت سفید نداریم و سطح هشدار در شهرها قرمز، نارنجی و ‌زرد است که بر این اساس محدودیت ها  اعمال می شود.

وی در تشریح محدودیت های در نظر گرفته شده با توجه به وضعیت های مختلف عنوان کرد: وضعیت قرمز تعطیلی کامل است که در این شهرستان ها باید یک سوم کارکنان‌ دولت حضور داشته باشند و بقیه دورکاری داشته باشند و همچنین بخش تجاری، بازرگانی و خدماتی مشاغل گروه یک فعال و مشاغل گروه ۲ تا ۴ تعطیل هستند.

 وی با اشاره به ایکه تعطیلی ها فعلا برای مدت زمان ۲ هفته درنظر گرفته شده است، ابراز کرد: در صورتی که وضعیت تغییر نکند روند ادامه وارد و به طور جد محدودیت ها اعمال می شود.

قاسم پور خاطرنشان کرد: همچنین در شهرهای با وضعیت قرمز آموزش، مدارس ، دانشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی و حوزه علمیه و مراسم های فرهنگی و دینی و نماز جمعه به طور کامل تعطیل هستند.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در شهرهای با وضعیت قرمز تردد و ورود خودرو شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرها ممنوع است ؛ عنوان کرد: از شیراز که شهر قرمز است به هیچ شهری نمی شود رفت و ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع است و اجازه ورود از شهرهای دیگر به شیراز هم نیست و در صورت ورود رانندگان جریمه یک میلیون تومانی می شوند  و این جریمه در ۲۴ ساعت حداکثر یکبار اعمال می شود.

قاسم پور تصریح کرد:  در شهرهای قرمرز تردد خودرو شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و تنها خودروهای مجاز به تایید استانداری و فرمانداری مجاز هستند و جریمه منع تردد شبانه   ۲۰۰ هزار تومانی است که تنها 24 ساعت اعمال می شود و در صورت تردد در 24 ساعت بعد مجدد جریمه اعمال خواهد شد.

تشریح محدودیت های اعمال شده در شهرهای نارنجی و زرد

وی با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی حضور کارکنان ۵۰ درصد و یک دوم و بقیه کارکنان دورکارهستند؛ تصریح کرد: در شهرهای وضعیت نارنجی بجز مشاغل گروه یک  مشاغل گروه ۲ هم فعال هستند و مشاغل گروه  ۳ و ۴ تعطیل هستند.

وی افزود: همچنین مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در شهرهای وضعیت نارنجی به صورت کامل تعطیل است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه منع رفت و امد شبانه در شهرهای وضعیت نارنجی دیده نشده است؛ خاطرنشان کرد: خروج خودرو شخصی با پلاک بومی و ورودپلاک های غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزارتومانی در ۲۴ ساعت دارد .

قاسم پور با بیان اینکه در شهرهای زرد دو سوم کارمندان حاضر و یک سوم دورکار هستند؛ ابراز کرد:  در وضعیت زرد مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تعطیل است و محدودیت و ممنوعیت شبانه خوددویی پیش بینی نشده است.

به گفته  وی در شهرهای وضعیت زرد مشاغل گروه یک، دو و سه مجاز است و گروه ۴ تعطیل هستند  و همچنین در شهرهای نزدیک به شیراز مانند زرقان و صدرا یکسان دیده شده است تا اینکه طرح  راحت تر اجرا شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه مشاغل گروه یک شامل تولید،مراکزصنعتی و تولیدی، کشاورزی و شیلات  تعطیل نیستند خاطر نشان کرد: همچنین مشاغل گروه یک مانند مراکز زیرساختی، تصفیه خانه، پالایشگاه، جایگاه عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی برون و درون شهری، مراکز امدادی، فروشگاه های زنجیره ای، میوه فروشی و میدان تره بار، مراکز تولید و عرضه فراورده  نانوایی، مراکز اورژانس ، امدادی، داروخانه ، پخش دارو و عطاری،  مراکز تهیه و توزیع غذای آماده و بیرون بر، رسانه های مکتوب و برخط، چاپخانه ها، مراکز نگهداری سالمندان و تعمیرگاه ها جز مشاغل ضرور  هستند و در هیچکدام از وضعیت ها تعطیل نمی شوند.

قاسم پور گفت: مشاغل گروه شامل ۲بوستان ها، مراکز تفریحی، پاساژ سرباز و سربسته، بازار سرپوشیده و موقت ، باشگاه های ورزشی، نمایشگاه خودرو و آرایشگاه مردانه ، قنادی و شیرینی پزی هستند.

به گفته  قاسم پور حضور گروه پرخطر در محل کار در شرایط نارنجی و قرمز ممنوع است و هم استانی ها و دیگراستان ها به شیراز و استان فارس مراجعه نکنند چراکه اجازه ورود به پلاک غیر بومی داده نمی شود.

وی در رابطه با اخرین وضعیت بیماری در شهرها گفت: از۴۴۶هزار و ۳۳۱ تست پی سی ار در فارس بیش از ۱۳۵ هزار تست مثبت شده است و ۲۸ درصد تست ها از ابتدا تاکنون مثبت شده است و   این روزها ۵۰ درصد تست ها مثبت و ۸۶ درصد بهبودی بیماران  و بیش از 2هزارنفر فوتی داشته ایم .

قاسم پور با بیان اینکه 700تخت در یک ماه اخیر اضافه شده است ابراز کرد: اماهمچنان لیست انتظار بیماران وجود دارد و  ۱۶ نفر در بیمارستان علی اصغر و ۳ نفر در بیمارستان فقیهی در لیست انتظار  هستند

 وی با بیان اینکه روزانه از هر ۲ تست شیراز یک تست مثبت می شود عنوان کرد: در نتیجه وضعیت شهر شیراز قرمز است.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: خودروهای امدادی، درمانی، انتظامی، کارگران شرکت‌ها و کارخانه‌ها، کارکنان شیفت شب، خبرنگاران، پرستاران و پزشکان نباید با مشکلی در رفت و آمد مواجه شوند و اسامی آنها باید به فرمانداری شهرستان ها اعلام شود.

قاسم‌پور افزود: همچنین تاکسی‌ها، اسنپ‌ها و آژانس‌ها مستثنی هستند و تاکید داریم که ساعت کاری فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپری ها افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه سخت گیری ها باید بیشتر شود و مسافران پروازهای ریلی و هوایی تست بدهند، تصریح کرد:  در شهرها و جاده ها نیز تردد ها با دوربین ها و پلیس فیزیکی نظارت و با متخلفان برخورد می شود

به گفته قاسم پور همچنین برگزاری جلسات با بیش از ۱۵ نفر و فاصله کمتر از ۴ متر در سالن جلسات سرپوشیده تخلف است و مردم تخلفات را به ۱۹۰ و ۱۱۱ سامد اطلاع دهند و با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز