خبرگزاری کار ایران

خجسته پور خبر داد:

جریمه های پانصد هزار و یک میلیون تومانی در انتظار متخلفان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۶۷

سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان سمنان گفت : چنانچه خودروی پلاک شخصی غیر بومی در هر یک از شهرستان های دارای رنگ بندی نارنجی و قرمز مشاهده شود به ترتیب مبلغ ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومان جریمه خواهند شد .

به گزارش ایلنا از سمنان، حبیب الله خجسته‌پور جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی با معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: هدف از برگزاری جلسه امروز تشریح طرح محله محوری مقابله با کرونا موسوم به طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که از روز شنبه اول آذر ماه در محور حمایت ، نظارت و مراقبت خانواده ها از یکدیگر و همچنین اعضا و ساکنین هر محله از یکدیگر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد .

خجسته‌پور در تشریح طرح محله محور مقابله با کرونا گفت: فرماندهی اجرای این طرح با فرماندار و جانشینی روسای شبکه های بهداشت و درمان بوده و مسئولیت فرماندهی اجرای عملیات مربوط به طرح نیز بر عهده فرماندهان سپاه و بسیج هر شهرستان است که با همراهی هلال احمر ، سازمان های مردم نهاد ، شوراهای محلات و سایر دستگاه های ذی ربط اجرایی خواهد شد .

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت : در بحث مدیریت کرونا قصد داریم تا با تمرکز زدایی از مرکز کشور و مراکز استان ها به گونه ای اقدام کنیم که هر محله بتواند مدیریت بیماری کرونا را در محله با هماهنگی بین دستگاهی و کمک های مومنانه خیرین به انجام رسانده و ضمن رعایت سه محور حمایت ، نظارت و مراقبت بتوانیم اقدامات لازم جهت قطع زنجیره شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی را با کمک خود مردم به انجام رسانیم .

وی گفت : در اجرای این طرح تلاش خواهد شد تا مراحل مختلف قرنطینه بیماران و مبتلایان کرونا و همچنین قرنطینه معکوس شامل گروه های پرخطر و بیماران دارای بیماری زمینه ای با کمک خانواده ها و ساکنان هر محله به انجام رسیده و با مشارکت مردم راه های ریشه کنی بیماری و درمان بیماران را تسهیل و تسریع کنیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور گفت : این طرح به صورت گسترده از روز شنبه اول آذر ماه و با توجه به نوع رنگ بندی در هر شهرستان اجرایی خواهد شد و شامل محدودیت هایی در محورهای تردد ، فعالیت اصناف و کسبه و نیز فعالیت کارکنان دستگاه های اجرایی خواهد بود .

خجسته پور افزود : در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند ، محدودیت ها در حوزه تردد ، شامل ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیر بومی به شهرستان های قرمز و نارنجی بوده و چنانچه خودروی پلاک شخصی غیر بومی در هر یک از شهرستان های دارای رنگ بندی نارنجی و قرمز مشاهده شود به ترتیب به مبلغ ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومان جریمه خواهد شد که در صورت مشاهده ی مجدد خودرو پس از ۲۴ ساعت مجددا جریمه و اعمال قانون انجام خواهد شد .

وی از مردم و رانندگان وسائط نقلیه درخواست به منظور احترام به قانون و رعایت حقوق شهروندان از تردد غیر ضروری و بویژه تردد به شهرهای نارنجی و قرمز پرهیز نموده و در قطع زنجیره ی شیوع کرونا یاریگر کادر بهداشت و درمان باشند .

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان همچنین در خصوص اعمال محدودیت ها برای اصنفا و کسبه ی مستقر در شهرهای نارنجی و قرمز نیز گفت : در شهرهای با رنگ بندی قرمز صرفا مشاغل و اصناف گروه یک شامل مراکز ضروری و مورد نیاز مردم حق فعالیت داشته و سایر گروهها اجازه ی هیچ گونه فعالیت حضوری در مراکز اقتصادی و تجاری خود را نخواهند داشت .

وی اضافه کرد در شهرهای دارای رنگ بندی نارنجی نیز گروههای سه و چهار حق فعالیت حضوری را نداشته و فعالیت گروههای شغلی یک و دو بلا مانع می باشد .

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا همچنین با اشاره به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص دورکاری کارکنان به استثنای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، نیز گفت : بر این اساس در ادارات و سازمانهای مستقر در شهرهای دارای رنگ بندی قرمز یک سوم ، در شهر های دارای رنگ بندی نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای دارای رنگ بندی زرد نیز دو سوم کارکنان در محل کار خود حضور داشته و مابقی کارکنان بصورت دور کاری انجام وظیفه خواهند نمود .

خجسته پور تصریح کرد در تمام مدت اعمال محدودیت های کرونایی فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاهها بصورت کاملا غیر حضوری و در بستر سامانه های مشخص شده در وزارت آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری بوده و هیچ مرکز آموزشی حق برگزری کلاسهای حضوری تحت هیچ شرایطی را ندارد .

خجسته پور همچنین در مورد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۵ بامداد روز بعد در شهرهای دارای رنگ بندی قرمز نیز گفت : این ممنوعیت با هدف جلوگیری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده و مدیریت اجرای دقیق و درست آن نیز بر عهده ی فرمانداران شهرستانهای استان است .

وی در خصوص ضرورت حضور برخی مشاغل و کارکنان یا افراد در ساعات یاد شده با خودروی شخصی در محل کار و فعالیت خود نیز گفت : این افراد می توانند ضمن هماهنگی با فرمانداری‌های هر شهرستان نسبت به اخذ مجوز و برگه ی تردد اقدام نمایند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان ضمن اظهار امیدواری مبنی بر عدم نیاز به اعمال قانون و برخوردهای قانونی با متخلفان احتمالی ، بار دیگر از مردم اخلاق مدار استان سمنان خواست تا ضمن همکاری کامل با مجریان طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای استان به هیچ وجه جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشده و تلاش نمایند تا هر چه سریع تر ضمن ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ شاهد بازگشت وضعیت عادی در سراسر میهن اسلامی و استان سمنان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز