خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

آغاز کشت استراتژیک گندم در استان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۳۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از آغاز کشت استراتژیک گندم در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی باقرزاده همایی ظهر امروز مصرف سرانه ماهانه گندم در استان را با اشاره به هدفمند سازی یارانه ها حدود 20هزار تن در ماه اعلام کرد و گفت: پیش بینی  می شود که  هرمزگان در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی آن حدود 11 هزار و 800 هکتار  شده که با پیش بینی تولید 55 هزار تن گندم حدود22درصد نیاز داخل استان تامین می شود.

او با بیان اینکه در بخش زراعت  استان حدود یک هزار و700نفر گندم کار فعالیت می کنند، افزود: در این بخش برای3 هزار و 96 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

رئیس جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه بیشترین سطح زیر کشت گندم  در سال زراعی مربوط به شهرستان حاجی آباد با 10 هزار هکتار دانست و اظهار کرد:  پیش بینی می شود که سطح زیر کشت گندم سال زراعی1400-1399 شهرستان های رودان 800 هکتار، میناب 600 هکتار، بستک 200 هکتار ، پارسیان 100 هکتار وبندرعباس 100هکتار باشد.

باقرزاده همائی همچنین در خصوص خرید بذرگندم استان هرمزگان  برای سال زراعی بیان کرد: در سال زراعی گذشته 2500 تن بذر گندم شامل ارقام پرورشی 3، مادری و گواهی شده و مرغوب تامین و در حال توزیع است.

 به گزارش ایلنا، کشت گندم در استان هرمزگان از اواسط آبان ماه آغاز شده که تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد یافت، برداشت گندم نیز از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز