خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جوین خبر داد:

خسارت ۵ میلیارد ریالی سرمای پاییزه به محصول پنبه در جوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۱۸

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت : ۱۰ هکتار از ۳۲ هکتار اراضی زیرکشت پنبه در جوین در اثر سرمایه زودرس پاییزه دچار سرمازدگی و خسارت شده است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، علی اکبرقارزی گفت: الیاف پنبه یکی از مهم‌ترین الیاف طبیعی برای تهیه نخ و پارچه به شمار می‌رود و محصولات آن علاوه بر ویژگی‌هایی چون استحکام، دوام، رنگ‌پذیری، موجبات آرامش روحی و احساس مثبت را در انسان فراهم می‌آورد به‌طوری‌که امروزه به‌ عنوان یکی از گیاهان مهم صنعتی، مورد کشت و کار قرار می‌گیرد. 

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین نیز با بیان اینکه در این شهرستان از هر هکتار پنبه ۴ تن محصول برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شد از سطح ۳۲ هکتار سطح زیرکشت پنبه در شهرستان ۱۲۸ تن‌محصول برداشت شود، که با توجه به خسارت وارده این پیش بینی به ۸۸ تن کاهش پیدا کرد.

مریم حمیدی راد با بیان اینکه این گیاه به‌صورت گیاهی یک‌ساله مورد زراعت قرار می‌گیرد و بسته به شرایط آب و هوایی، در اکثر ارقام معمولاً ۳۵ تا ۴۵ روز بعد از سبز شدن پنبه، در هر شاخه به‌طور متوسط ۵ تا ۶ گل ظاهر می‌شوند، افزود: این گیاه گرمادوست است و رشد و نمو آن بستگی زیادی به دما دارد و هرگز نباید با یخبندان و سرمای شدید مواجه شود.

حمیدی یادآور شد: پنبه محصول بهاره ای است که در فروردین و اوایل اردیبهشت کشت و در مهر و آبان ماه برداشت می شود و هر کیلو به قیمت ۴ هزار و ۷۸۶ تومان از کشاورز خریداری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز