خبرگزاری کار ایران

بهرامی خبر داد:

رعایت استانداردهای خاص در آزادراه شرق اصفهان / آزادراه بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۵۸۷

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تلاش شده است بالاترین استانداردها در آزادراه شرق اصفهان به کار گرفته شود و من قول می‌دهم کمترین آمار تصادفات مربوط به این آزادراه باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، جلال بهرامی درباره کریدور شمال- جنوب کشور اظهار داشت: در کشور کریدوری تعریف شده با عنوان کریدور شمال- جنوب کشور که از دریای خزر و شهر چالوس و اتوبان معروف چالوس آغاز می‌شود و به تهران، از تهران به قم، از قم به اصفهان، از اصفهان به شیراز و از شیراز به بوشهر می‌رسد و دریای خزر را به خلیج فارس وصل می‌کند.

وی با اشاره به نواقص کریدور شمل-جنوب کشور ادامه داد: از کریدور شمال جنوب کشور، بخش‌های آزادراه شیراز به بوشهر و آزادراه اصفهان به شیراز هنوز ناقص است که البته بخش‌هایی از آزادراه اصفهان- شیراز در حال ساخت است، اما آزادراه شیراز به بوشهر در حال حاضر در مرحله طراحی و جذب سرمایه‌گذار قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور پیرامون آزادراه اصفهان -شیراز خاطرنشان کرد: نزدیک به 225 کیلومتر آزادراه از جاده سپیدان به سمت ایزدخواست در حال ساخت که است که امیدواریم امسال و یا نهایتا تا سال آینده افتتاح شود.

وی در ارتباط با آزادراه شرق اصفهان افزود: یکی از شکلات ما این است که وسایل نقلیه که از قم و کاشان به طرف شیراز در حرکت‌اند، باید از داخل شهر اصفهان عبور کنند و در این راستا لازم بود  آزادراهی ساخته شود که این ترافیک عبوری را از داخل شهر اصفهان را به خارج از شهر و مستقیم به سمت بزرگراه اصفهان- شیراز هدایت کند. این آزادراه شرق اصفهان، در واقع بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور و سود منافع آن مربوط به کل کشور است.

بهرامی با تاکید بر اهمیت آزادراه شرق اصفهان افزود: برخی از آزادراه‌های ساخته شده، در اصل اتصال دو نقطه جمعیتی است اما آزادراه شرق اصفهان، به معنی واقعی یک کریدور ترانزیتی است که دو نقطه ترانزیتی را که جمعیتی نیز هستند به هم متصل می‌کند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به بیان جزئیات و ویژگی‌های آزادراه شرق اصفهان پرداخت و افزود:  طول آزادراه شرق اصفقهان، تقریبا 94 کیلومتر طول دارد که چیزی در حدود 60 کیلومتر از آن در روز‌های اخیر افتتاح می‌شود.در فاز نخست از 30 کلومتری شهر اصفهان تا سر پل فرودگاه اصفهان افتتاح می‌شود و تلاش داریم 34 کیلومتر باقیمانده را که در حال ساخت است تا پیش از خرداد سال آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی درباره نکات مثبت آزدراه شرق اصفهان افزود: در مجموع زمان و مسافت و با توجه به اینکه هیچ تقاطع همسطح و شهر و محله‌ای بر سر راه این آزادراه وجود ندارد، آزادراه شرق اصفهان، به اندازه خودش یعنی 90 کیلومتر کاهش مسیر خواهد داشت که سالیه 150 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت در پی دارد. علاوه بر آن مواردی مانند ایمنی، کاهش استهلاک موارد زیست محیطی و کاهش آلایندگی‌ها و غیره نیز همانند همه پروژه‌ها از دیگر ویژگی‌های این پروژه است. اما آنچه که در این باره حائز اهمیت است این است که ما در واقع این آزادراه را با نگاه انسانی می‌سازیم. اگر بتوانیم امنیت مسافران و عابران این مسیر و رضایت خاطر آنان را تامین کنیم، بزرگترین خدمتی است که ما می‌توانیم به مردم عزیزمان ارائه کنیم.

بهرامی ادامه داد با شناختی که در طی این پروژه من از منطقه شرق اصفهان پیدا کردم، دیدم که شرق اصفهان علی‌رغم اینکه یک مرکز جمعیتی روستایی قوی است اما از نظر اقتصادی از غرب اصفهان ضعیف‌تر است و فکر می‌کنم حداقل اتفاقی که باید رخ دهد این است که مسئولان شهر اجازه ندهند که اینجا یک منطقه باغ‌ویلایی شود و بلکه بر روی بحث توسعه کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی تمرکز و تلاش کنند و از همین راه نیز اقتصاد منطقه و مردم را رشد دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز