خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان اعلام کرد؛

قرنطینه دو هفته‌ای استان قزوین از اول آذر ماه

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۵۴۷

جانشین و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن، استان قزوین از اول آذرماه به مدت دو هفته قرنطینه می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی اظهار کرد: درحال تکمیل و جمع بندی  ابعاد مختلف این محدودیت هستیم و با نهایی شدن آنها اطلاع رسانی می‌شود.

 جانشین و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در شهرداری قزوین برای مقابله با کرونا گفت: سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و فرهنگی، ورزشی، آرامستان‌ها، زیباسازی و دیگر سازمان‌های شهرداری با اقدامات خوب خود و پیگیری و اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونا یاریگر ما در امر مقابله با شیوع این ویروس بودند.

حبیبی تاکید کرد: چاره کار مبارزه با کرونا افزودن تخت‌های بستری و خدمات درمانی نیست؛ بلکه باید به گونه‌ای عمل شود که به این وضعیت نرسیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان ۶۰۰  تخت برای بستری بیماران مهیا است، اما اگر تعداد بستری‌ها به بیش از رقم تعداد تخت‌ها برسد،  شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از قرنطینه خارج از بیمارستان خبر داد و گفت: قرار است سه یا چهار مهمانخانه و مسافرخانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم تا قرنطینه در این مهمانخانه‌ها انجام شود.

معاون سیاسی استاندار  همچنین به اختصاص کپسول‌های اکسیژن برای بیمارانی که می‌توانند در منزل درمان شوند خبر داد و افزود: ۴۰۰ کپسول اکسیژن برای این موضوع اختصاص یافته و لازم است یک صد کپسول اکسیژن توسط شورا و شهرداری قزوین تامین شود تا به صورت امانت در اختیار بیماران قرار گیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان همچنین خواستار خرید و تامین یک صد هزار ماسک توسط شهرداری قزوین و توزیع آن بین نیازمندان شد.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا مختص دانشگاه علوم پزشکی و استانداری نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا در روزها و هفته‌های آینده شاهد کاهش افراد مبتلا و تعداد آمار مرگ و میر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز