خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد:

مسدود شدن گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۵۲۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از مسدود شدن گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت شرقی و غربی استان قزوین به منظور حفظ ایمنی تردد کنندگان و پیشگیری از حوادث با آغاز بارش اولین برف در این دو گردنه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی با اعلام این خبر اظهار کرد: گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت، تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین، الموت به کلاچای قرار دارند و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی هر سال به محض شروع بارش برف در آبان ماه توسط  راهداران مسدود و در فصل بهار پس از پایان بارش‌ها بازگشایی می‌شوند. 

وی اضافه کرد: گردنه پیچ بن با سه هزار و ۳۰۰ متر و گردنه سپارده با ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا جزو مرتفع‌ترین گردنه‌های استان قزوین هستند و در فصل زمستان با بارش برف و پدیده کولاک مواجه می‌شوند. 

حق‌لطفی با اشاره به آمادگی ۳۵۰ راهدار به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه استان قزوین برای خدمت‌رسانی در ایام زمستان به هموطنان توصیه کرد: در زمان بارش برف و سرمای هوا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفرهای ضروری، خودروی خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز نمایند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کاربران جاده‌ای برای آگاهی از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها می‌توانند اطلاعات را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز