خبرگزاری کار ایران

ایلنا ازفارس گزارش می دهد:

مشکلات تدفین جان‌باختگان کرونا در شیراز/ نظری : اصراری به دفن اموات در « دارالرحمه» نداشته‌باشید/ شرایط بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۴۵۰

شیوع بیماری کرونا از یکسال گذشته تاکنون باعث مشکلات بسیاری برای شهروندان سراسر ایران از جمله مردم استان فارس و شیراز شده است. این مشکلات برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا با بالا رفتن میزان مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن در این روزهای پاییزی، مشکلات بسیاری برای بازماندگان متوفیان از جمله انتظار در صف سردخانه و یا ترخیص با وقفه چند روزه بوجود آورده است.

سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به کفن و دفن جان‌باختگان کرونایی می‌گوید: متاسفانه این مسئله در شرایطی بسیار دشوار انجام می شود.

سعید نظری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه برخی جان‌باختگان کرونا به دلیل درگیربودن همه اعضای خانواده بدون حضور هیچ‌کدام از بستگان به آرامستان‌ شیراز منتقل می‌شوند، می‌افزاید: یک گروه 40 نفره طلاب جهادی جان خود را بر سر دست گرفته‌اند و به صورت داوطلبانه مناسک شرعی کفن و دفن جان‌باختگان کرونایی را انجام می‌دهند.

نظری با بیان اینکه آرامستان شهر به دلیل افزایش تعداد جان‌باختگان کرونایی در روزهای اخیر با مشکلاتی مواجه شده بود، عنوان می‌کند: از همین رو هفته گذشته شورای شهر در جلسه‌ای فوق‌العاده با مدیر آرامستان‌های شیراز جلسه‌ای برگزار کرد و قرار شد از این پس جان‌باختگان کرونایی به جای دارالرحمه، در بهشت احمدی به خاک سپرده شوند.

نظری با بیان اینکه بازماندگان جان‌باختگان کرونا برای دفن عزیزان خود در دارالرحمه شیراز اصرار نداشته باشند، خاطرنشان می‌کند: باید در نظر داشت که شرایط بحرانی است و ناچاریم که جان‌باختگان را در بهشت احمدی و با تدابیر خاص خود به خاک بسپاریم.‌

 تعطیلی دوهفته‌ای و ممنوعیت تردد بین‌شهری

او در ادامه با اشاره به شرایط کنونی همه‌گیری کرونا ویروس در کشور می‌گوید:در شرح وظایف شوراها  آمده که شورا مسئولیت سلامت شهروندان را بر عهده دارد، اما با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا ویروس به عنوان یک بحران در نظر گرفته شده، اختیارات از شورا به ستاد مقابله با کرونا تفویض شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه افزون بر شورا، بسیاری از نهادهای اثرگذار در سلامت شهروندان عملاً اختیارات چندانی برای مقابله با کرونا ندارند، خاطرنشان می‌کند: همه تصمیمات در ستاد مقابله با کرونا گرفته می‌شود و معمولاً تصمیماتی که درباره شهر شیراز نیز اتخاذ شده، بدون مشورت و دریافت نظر شورا و شهرداری بوده است.

کمک 13 میلیارد تومانی شهرداری  برای مقابله با کرونا 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به محدودیت ساعت کاری صنوف تا ساعت 18 عصر می‌گوید: این محدودیت بی‌تاثیر نیست، اما به آن صورت نیست که بتواند روند افزایشی همه‌گیری کرونا ویروس را کاهش دهد.

سعید نظری سپس با بیان اینکه بهتر بود به جای اعمال محدودیت ساعتی برای صنوف، دو هفته کل شهر را تعطیل می‌کردند، می‌افزاید: اگر چنین تصمیمی اتخاذ ‌شود، قطعاً آثار کنترلی موثری در مهار کرونا ویروس خواهد داشت.

مشکلات تدفین جان‌باختگان کرونا در شیراز/ نظری : اصراری به دفن اموات در « دارالرحمه» نداشته‌باشید/ شرایط بحرانی است

 نظری در ادامه با اشاره به هزینه‌کرد حدود 13 میلیارد تومان از سوی شهرداری شیراز برای مقابله با کرونا ویروس عنوان می‌کند: این هزینه‌ها شامل ضدعفونی‌کردن معابر، کمک به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آزمایشگاه‌های تشخیص بیماران کرونا، کمک‌های مومنانه و... به برخی محرومان شهر بوده است.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه مجموع هزینه‌های مستقیم شهرداری برای مقابله با کرونا بیش از رقم 13 میلیارد تومان است، خاطرنشان می‌کند: به عنوان مثال جبران ضرر و زیان غرفه‌های شهرداری و پرداخت حقوق به رانندگان اتوبوس از جمله دیگر هزینه‌هایی است که شهرداری برای مقابله با کرونا انجام داده است.

شهروندان شیرازی  تردیدی درباره تدفین اموات خود نداشته باشند

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب و تجهیزات لازم در آرامستان بهشت احمدی، به شهروندان اطمینان داد که هیچگونه تردید و نگرانی در خصوص تدفین اموات خود نداشته باشند.

علی پارسازاد با اشاره به برخی مشکلات و دشواری‌های موجود در فرآیند دفن فوت شدگان بیماری کرونا، گفت: محل دفن اموات مبتلا به کرونا طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی، آرامستان بهشت احمدی و مرجع ذیصلاح صدور مجوز برای دفن در سایر آرامستان‌ها دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز