خبرگزاری کار ایران

برداشت سالانه ۳۰ هزار تُن انار از باغات «تنگ سیاب»لرستان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۳۰۴

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح باغات مجتمع انار منطقه «تنگ سیاب» شهرستان کوهدشت ۱۵۰۰ هکتار است که از این سطح سالانه ۳۰ هزار تُن انار برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمد مرادی بیرانوند در جریان بازدید از باغات انار منطقه «تنگ سیاب» شهرستان کوهدشت اظهار داشت: کارخانه رب گیری و آب انار، رب گوجه فرنگی و کنسانتره مستقر در منطقه تنگ سیاب شهرستان کوهدشت، بزرگترین انارستان مجتمع کشور، در دو شیفت کاری توان فرآوری ۱۲۰۰ تن محصول را دارد.

او افزود: سطح باغات انار منطقه تنگ سیاب شهرستان کوهدشت به عنوان بزرگترین مجتمع متمرکز کشور ۱۵۰۰ هکتار است و از این سطح سالانه ۳۰ هزار تن انار برداشت می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان متوسط عملکرد باغات این منطقه را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد.

مرادی ادامه داد: با فعال کردن ۵ ایستگاه جمع آوری محصولات باغی توسط تعاونی باغداران و راه اندازی باسکول، کار سورتینگ، بسته بندی و درجه بندی این محصول انجام می‌شود.

او گفت: با تدابیر اتخاذ شده توسط مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان رونق اقتصادی در منطقه شکل گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت بانک‌ها در اعطای تسهیلات جهت ایجاد صنایع جانبی و زنجیره سرد به ظرفیت صنایع تبدیلی و غذایی منطقه افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز