خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:

سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها مشمول معافیت مالیاتی می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۶۲

سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه امور اجتماعی از معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا مصدق کشاورزی صبح امروز- سه شنبه ۲۷ آبان ماه-  در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح ضوابط این معافیت، اظهار کرد: براساس بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده  (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

او تصریح کرد: اجرای این بند از قانون بودجه نقشی مؤثر در ارتقای شفافیت عملکرد مؤسسات خیریه خصوصی و مردم‌نهاد را خواهد داشت.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر خاطرنشان کرد: مؤسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

کشاورزی اضافه کرد: با توجه به اینکه دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی است این مؤسسات و سازمان‌ها در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانند سؤالات به وجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.irارسال تا همکاران در وزارت متبوع در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز