خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح یاس راهکاری برای پذیرش مسئولیت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۵۰

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با اجرای طرح ملی یاس به منظور ارائه آموزش به دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال موجب ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی آنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نادر میرزایی در تشریح جزئیات طرح یاس، اظهار کرد: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین بخشی و فرابخشی که به واسطه آن فرد، خانواده و جامعه در ابعاد مختلف فردی، روانشناختی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی به توانمندی‌های مطلوب نائل می‌گردند، اجرا می‌شود.

معاون جمعیت هلال احمر استان افزود: در این طرح از ظرفیت افراد مورد حمایت کمیته امداد به عنوان نیروهای امدادی و داوطلب و همچنین از بسترهای موجود در نظام آموزشی هلال احمر برای ارائه آموزش در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد آموزش دیده در خانه‌های هلال در سطح استان استفاده خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: بدون شک این اقدام موجب ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین افراد و همچنین ایجاد شبکه‌های فعال مدیریت بحران با تأکید بر ظرفیت اجتماع و محوریت جامعه خواهد شد.

او با بیان اینکه طرح یاس، اقدامی مشترک به منظور ارائه آموزش به دختران مورد حمایت در مورد شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است، بیان کرد: از این ظرفیت در نهایت در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد و افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست، خود، در مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌ را از بحران نجات دهند.

این مسئول اشاره کرد: ارائه آموزش‌های اجتماع محور و تعامل دختران مددجوی ۳۰ تا ۴۰ سال با هلال احمر، توان انجام کار مشارکتی و تاب آوری را در بعد محلی، فارغ از مزیت‌های مرتبط به مواقع بحران افزایش می‌دهد و در روند عمومی نیز توانمندسازی اجتماعی، ارتباطی - آموزشی و فرهنگی آنها را در پی دارد.

 معاون جمعیت هلال احمر استان مکان اجرای این طرح را در خانه‌های هلال استان بیان کرد و یادآور شد: این خانه‌ها با ساختار داوطلبی در سطح محلات، شهرها و روستاها راه اندازی شده اند و وظیفه اداره کردن آنها با داوطلبان، خیران، نیکوکاران و واقفان است.

میرزایی ارتقای حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی را یکی از اهداف طرح یاس عنوان کرد و افزود: ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح، ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در خصوص امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آنها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از اهداف دیگر این طرح است.

معاون جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) و تلاش‌های جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر بتوانیم طرح ملی یاس را عملیاتی کنیم و خانه‌های هلال در روستاها و مناطق کمتر برخوردار شهری در راستای پویایی و پیشرفت اعضا و آحاد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری  ایفا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز