خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بستری ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان زنجان/ فوت ۱۱ نفر در شبانه روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه ۷۰۰ بیمار به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر در استان زنجان به دلیل ابتلا به این بیماری جان باختند.

پرویز قزلباش ، امروز با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا  در زنجان ، گفت: در حال حاضر 700 بیمار در اثر ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 11 نفر در استان به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: تا کنون 797 نفر به علت این ویروس در استان جان باختند.

او به بهبودی 5 هزار و 383 نفر از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون 15 هزار و 591 نفر به‌دلیل مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری و بستری شده‌اند.

این مقام مسئول به وضعیت استان زنجان در خصوص ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: مقرر شده است محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذرماه امسال و به تناسب وضعیت شهرها اعمال شود.

به گفته قزلباش، اعمال محدودیت‌ها در شیوه‌نامه جدید بر اساس رنگ‌بندی شهرها بوده و به مدت دو هفته به اجرا گذاشته می‌شود و رنگ‌بندی شهرها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بر اساس تعداد بستری‌هایی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: راهکار اصلی مقابله با این ویروس استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشت و برگزار نکردن دورهمی های خانوادگی است.

قزلباش ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی کرونا که قرار است از اول آذرماه اعمال شود، در مناطق قرمز، خودروها با پلاک بومی نمی‌توانند از شهر خود خارج و یا وارد شهر دیگری شوند؛ همچنین پلاک‌های غیربومی نیز نمی‌توانند وارد مناطق قرمز شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز