خبرگزاری کار ایران

کشف عتیقه های 50 میلیاردی دوران هخامنشی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۲۲

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله عتیقه دوران هخامنشی به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال و دستگیری دو نفر در شهرستان دالاهو خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، سردار "علی اکبر جاویدان" در تشریح این خبر، گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و با ردزنی های گسترده سرنخ هایی از قاچاق محموله عتیقه های باستانی در شهرستان " دالاهو" به دست آمد. 

فرمانده ارشد انتظامی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر و پلیس امنیت اقتصادی به طور ضربتی وارد عمل شد. 

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: پلیس در این رابطه 2 نفر سودجو را که در زمینه قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از واحد صنفی آنها 5 قطعه عتیقه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان را کشف کرد. 

فرمانده انتظامی  استان کرمانشاه اظهار داشت: اشیاء عتیقه کشف شده، شامل 2 عدد گوشواره طلا، 2 عدد پیکرک کوچک به نقش فرشته بالدار و یک لوح طلا است. 

سردار جاویدان در پایان با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء عتیقه کشف شده بیش از 50 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: 2 متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده  تحویل مراجع قضائی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز