خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا استان:

به‌شدت نگران حاشیه‌نشینان کشور هستم/کمبود تخت بیمارستانی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۸۵

استاندار اصفهان گفت: از مسئولان کشور تقاضا داریم که این استان را برخوردار از امکانات سلامت نبینند چرا که ما با کمبود ۸۰۰ تخت بیمارستانی مواجهیم .این در حالی است که وزیر بهداشت امروز در اصفهان از نبود مشکلات درمانی و کمبود تخت در کشور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اصفهان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کاشان در ابتلا به ویروس کرونا تمام جلسات ما آنلاین و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری کاشان برگزار می شود.

او ادامه داد: شرایط کاشان در شیوع کویید ۱۹ به گونه است که تفیض اختیار کامل به مدیریت درمان کاشان داده شده است.

مدیریت ارشد استان ضمن تشکر از وزیر بهداشت برای تصویب محدودیت های هوشمند اضافه کرد: محدودیت سازی برای بیماران طرح عالی است، ولی من به شدت نگران مناطق حاشیه ای شهرها هستم و لازم است تدابیر ویژه برای حاشیه نشین ها در کل کشور اتخاذ شود چراکه ما را آسیب پذیرتر کرده اند.

او با اشاره به اینکه در وزارت کشور امنیت سلامت و معیشت و اقتصاد و غیره را باهم داریم افزود:استان اصفهان۱۰۸ امام جمعه دارد که با ۱۰۴ تا مشکل نداریم، اما معتقدم باید تدابیری اندیشه شود تا با آن ۴ نفر نیز مشکلات را برطرف و مانع تجمع در مساجد و کنترل شیوع کرونا شویم.

رضایی به عملکرد ستاد کرونای استان پرداخت و ادامه داد: ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان ۹ کمیته  از جمله کمیته قضایی،اطلاع رسانی،  عملیات روانی دارد که ۵۷ جلسه با ۷۴۹ مصوبه استانی برگزار کرده است.

او به اقدامات اقتصادی این ستاد اشاره کرد و گفت: با تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای واحدهای تجهیزات پزشکی، ۶۵ میلیارد تومان سپرده شبکه بانکی در قالب وام قرض الحسنه و توزیع بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی حاصل کار کمیته اقتصادی این ستاد است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان با شیوع ویروس کرونا متحمل بیشترین آسیب در زمینه گردشگری شد و دولت باید برای رفع این معضل تسهیلاتی در نظر بگیرد.

او در خصوص اقلام بهداشتی اظهار داشت: در زمینه تولید اقلام بهداشتی اقدام به تولید ماسک کردیم. تولید ماسک از روزی ۳۵۰۰۰ماسک به ۶میلیون رسیده  و توان صادرات داریم. اولین استان تولید الکل هم هستیم که از ۱۰ هزار لیتر به ۲۰ هزار لیتر رسیدیم. در ضمن تامین کننده اکسیژن مورد نیاز استان ها هستیم.

مدیریت ارشد استان اصفهان گفت: ما افزایش تولید در کنار کرونا را داشتیم و حتی یک مورد فوتی در واحدهای تولیدی نداشتیم. ۳۲ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی، ۶ شرکت پژوهشی و بیمارستانی و ۱۰ شرکت موادضدعفونی در این شرایط مشغول به فعالیت شده اند.

به گفته رضایی اصفهان اولین استان تولید کننده دوربین تب سنج با تولید روزانه ۳۵ دوربین است که می تواند نیاز کشور را تامین کند.

او ادامه داد: اصفهان قادر به تولید ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه و ساختدستگاه تولید ماسک است و می تواند به متقاضیان واگذار کند.

او از اعمال محدودیت درحمل و نقل عمومی و برون شهری، بستن راه ها در مراسم های مذهبی، ضدعفونی هر ۴ ساعت یکبار ترمینال های مسافر بری، لغو طرح ترافیک برای کنترل کرونا سخن گفت.

استاندار اصفهان یاد آور شد: با وجود کرونا و مشکلات اقتصادی هیچگونه مشکلی تا مرداد۱۴۰۰ برای تامین گندم نداریم. اما از نظر تخت بیمارستانی با کمبود ۸۰۰ تخت مواجهیم و از مسئولان به ویژه وزیر بهداشتی که کاشانی هستند، تقاضا داریم این استان را برخوردار نبینند برای تامین نیاز های آن اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز