خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خبر داد:

واگذاری ۱۰ بنای تاریخی در بوشهر به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۹۱

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از واگذاری ۱۰ بنای تاریخی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بوشهر ، نصرالله ابراهیمی امروز سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹ با اعلام این خبر گفت: ۱۰ بنا و عمارت تاریخی بوشهر، از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: از این ۱۰ ابنیه تاریخی، ۷ عمارت در شهر بوشهر و ۳ بنا در شهرستان های دشتستان، کنگان و دشتی قرار دارد که از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر تصریح کرد: این بناها شامل قلعه محمد خان دشتی، قلعه ملک منصورخان شبانکاره، قلعه‌نصوری سیراف، عمارت کمندی، عمارت آذین، عمارت مهندسی، عمارت زنده پی، عمارت دروشی (خانه کارگر)، خانه دیانت و مغازه تجاری واقع در بازار تاریخی است که بیشتر این بناها در بافت تاریخی بندر بوشهر قرار دارند.

ابراهیمی اضافه کرد: این مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) انجام می‌شود و تمامی برآورده  هزینه ها در این سایت اعلام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها با هدف مشارکت بخش‌خصوصی در راستای مرمت، احیا و نگهداری از آثار تاریخی انجام می شود که با توجه به کاربری های تعریف شده برای این بناها، توسعه صنعت گردشگری را در زمینه کیفیت بخشی به زیر ساخت ها را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز