خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل انتقال خون قزوین مطرح کرد:

بیماران نیازمند در انتظار اهدای خون شهروندان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۸۴

سرپرست اداره کل انتقال خون استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ذخایر خونی مورد نیاز بیماران از شهروندان قزوینی می خواهیم در اهدای خون بشتابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم مدرسی اظهار کرد: شیوع کرونا مراجعه برای اهدای خون را کم کرده است؛ البته تاکنون در تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی استان قزوین به مشکل برنخورده ایم اما برای به ایده ال رسیدن شرایط ذخایر خونی و رسیدن به آمار مطمئن کننده نیاز به افزایش حضور شهروندان برای اهدا داریم.

 سرپرست اداره کل انتقال خون استان با اشاره به نگرانی مردم در خصوص احتمال شیوع کرونا در مراکز خون گیری،گفت: در راستای حفظ سلامت اهداکنندگان و کارکنان، همه پروتکل های بهداشتی با دقت و سخت گیری خاصی در مراکز خون گیری رعایت می شوند و در این خصوص جای هیچ دغدغه و نگرانی وجود ندارد.

مدرسی همچنین به نگرانی برخی افراد جامعه مبنی بر اینکه اهدای خون باعث تضعیف ایمنی بدن می شود اشاره کرد و افزود: این باورها نادرست بوده و از پشتوانه علمی برخوردار نیستند بلکه افراد پس از اهدای خون از اینکه با این اقدام نیکوکارانه خود به حفظ جان همنوع شان کمک کرده اند احساس رضایت و خشنودی دارند و برکت این اقدام خیر بدون شک در زندگی آنها ساری و جاری می شود و توشه ای نیز برای آخرت آنان خواهد بود.

وی از بانوان استان برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند اما آمار اهدای خون آنان در استان تنها ۶ درصد است.

این مسئول با بیان اینکه بانوان نباید نگران ایجاد مشکل و کم خونی پس از اهدای خون باشند،افزود: متقاضیان اهدای خون پیش از خونگیری در حضور پزشک معاینه و صلاحیت آنان برای اهدا تایید می شود و افرادی که سلامت آنان با اهدا به خطر بیافتد بدون شک اجازه خون دادن را پیدا نمی کنند.

 سرپرست اداره کل انتقال خون استان بیان کرد: به بانوان مراجعه کننده برای اهدای خون برای تقویت بدون، قرص های آهن داده می شود.

مدرسی یادآور شد: مرکز خون گیری قزوین واقع در اداره کل انتقال خون قزوین از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر و مرکز ثابت خون‌گیری تاکستان نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعدازظهر و مرکز سیار اهدای خون نیز که در بوئین زهرا مستقر شده سه شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰ دقیقه پذیرای متقاضیان اهدای خون هستند که باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز