خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان خبرداد:

ممنوعیت فروش اجناس خارج از قیمت درج شده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۹۷۸

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از ممنوعیت فروش کالاها و اجناس موجود، خارج از قیمت مصوب و مندرج در روی کالا در استان قزوین خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: تیم‌های بازرسی استان موظف هستند در صورت مشاهده این نوع جرائم یا احتکار و عرضه نکردن کالاها پرونده تخلف تشکیل دهند و علاوه بر اعمال مجازات، پروانه فعالیت صنف متخلف را نیز ابطال کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان در تشریح وظایف کمیسیون نظارت بر اصناف و دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن، افزود: با توجه به این دستورالعمل، وظیفه نظارت بر اصناف، بر عهده کمیسیون نظارت قرار دارد و باید این کمیسیون برای نرخ گذاری کالاها و خدمات و شناسایی کلیه انبارهایِ کالاهای اساسی در سطح استان و ثبت و نظارت اطلاعات آنها در سامانه جامع انبارها اقدام کند.

فولیان با بیان اینکه نگهداری کالاهای ثبت نشده و بدون شناسنامه در انبارها تخلف است، گفت: باید طرح‌های نظارتی و گشت‌های مشترک با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های متولی از انبارها، خرده فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها انجام گردد تا ضمن کنترل بازار، از هرگونه احتکار و گرانفروشی پیشگیری به عمل آید و با متخلفان احتمالی نیز برخورد شود.

وی بیان کرد: همچنین باید کمیسیون نظارت، مراقبت لازم از بازار را پیرامون تأمین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از قبیل تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز به منظور ساماندهی بازار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز