خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس خبر داد:

اجرا شدن طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی در فارس

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۷۹۴

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس از اجرای طرح ۳۰۷۰ خبر داد که با هدف کاهش ۷۰ میلیون از مراجعات مردمی به این سازمان طی سال، عملیاتی شده است.

به گزارش ایلنا ابراهیم کشاورز گفت: در شرایط شیوع کرونا سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول دیجیتال، مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش جدی می‌دهد که علاوه کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان را نیز در پی خواهد داشت.

او  با اشاره به شعار این طرح تحت عنوان "دوشنبه‌های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰"  خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه امسال هر دوشنبه، ۲ تا ۴ سرویس از خدمات قابل ارائه توسط تامین اجتماعلی غیرحضوری خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه هدف‌گذاری سازمان این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند، گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه ذر سال به تامین اجتماعی در کشور وجود دارد که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کم خواهد شد. 

آغاز نسخه نویسی الکترونیک

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: حذف کامل نسخ کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش‌ها دارد و هر پزشکی نسخه نویسی الکترونیک را انجام دهد در همان روز سهم ریالی سازمان تأمین اجتماعی را دریافت خواهد کرد و بر اساس همین طرح ۳۰ درصد سهم داروخانه‌ها نیز همان روز پرداخت می‌شود.

کشاورز به اولین طرح الکترونیکی سی گانه تامین اجتماعی نیز اشاره و اضافه کرد: در راستای توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک‌های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس کاملا غیرحضوری، فراهم شده است.

او افزود: بر این اساس، شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی انجام‌ و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اعلام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمی‌کنند، می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir از مسیر منوی بیمه شدگان‌‌/ حمایت‌های کوتاه مدت‌‌/ درخواست کمک هزینه ازدواج، از علت دریافت نکردن کمک هزینه ازدواج مطلع شده و در صورت اعتراض با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیری‌های مربوطه اقدام کنند.

کشاورز ادامه داد: دومین خدمت استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث به صورت غیرحضوری از سازمان ثبت احوال است که تحت عنوان ثبت خاتمه کفالت فرزندان دختر مستمری‌بگیران در قالب طرح ۳۰۷۰ اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز