خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

حمایت از اقدامات فنآورانه در تولید محصولات کشاورزی/ مجموعه فعالیت‌ها در عرصه کشاورزی در جهت صادرات باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۹۱

استاندار گیلان با تصریح اینکه برای مقابله با چالش محدودیت منابع ، باید بر مبنای کشاورزی علمی گام برداریم؛ گفت که از اقدامات فنآورانه در تولید محصولات کشاورزی، حمایت می کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: پشتیبانی از رویکردهای فنآورانه، موجب تولید پایدار و حفظ محیط زیست‌می‌شود.

وی ادامه داد: راهبردهای تحقیقات کشاورزی باید به سمت کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی و در راستای رفع چالش‌ها هدایت شود.

وی به وجود اراضی مستعد کشاورزی در استان و ظرفیت هایی برای توسعه کشت گلخانه ای در گیلان اشاره و تأکید کرد: بمنظور بدست آوردن ارزش افزوده از محصولات کشاورزی، باید بسترسازی های لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت آن صورت گیرد.

 زارع تشکیل زنجیره تولید در عرصه کشاورزی را موضوعی مهم خواند و گفت: مجموعه این اقدامات، باید در جهت فراهم کردن شرایط صادرات محصولات این بخش باشد.

کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به نقش استان های شمالی در تأمین مواد غذایی در کشور بیان داشت: در بخش تحقیقات و پژوهش در حوزه تولیدات کشاورزی، تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت صیانت از کاربری اراضی کشاورزی بویژه در استان های شمالی تأکید و خاطرنشان کرد: برای استفاده از حداکثر ظرفیت کشاورزی ایران، حفظ کاربری زمین های کشاورزی به پایداری تولید کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز