خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶ میلیون مترمکعبی آب سدهای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۴۵

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، حجم ورودی مخازن آب سدهای استان نسبت به سال گذشته حدود ۶ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، اسماعیل افشاری، درجمع خبرنگاران با اشاره به پایین بودن سطح آب های زیرزمینی در پنج دشت از هفت دشت استان زنجان اظهار کرد: این دشت ها با کم آبی مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، ادامه داد: از ابتدای سال 99 تاکنون 66 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شده است وتعهد این شرکت تا پایان سال 350 حلقه است که در صورت همکاری سایر دستگاههای ذیربط و با توجه به برداشت محصولات زراعی مابقی این چاهها نیز قابل انسداد است.

او به جمع آوری روان‌آب ها و مهار سیلاب های فصلی از طریق احداث سد و تغذیه مصنوعی دشت ها در استان، اشاره و تصریح کرد: سدهای تهم، گلابر، کینه ورس و تالوار، رواناب های محدوده جغرافیایی خود را جمع آوری می کنند و در صورت تکمیل سدهای مشمپا و مراش و بلوبین می توان گفت حداکثر استفاده و بهره برداری را می توان از رواناب های حاصله از بارشهای فصلی در استان به ثمر رساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، افزود: از کشاورزان و بهره برداران و آحاد مختلف مردم استان انتظار می رود با توجه به شروع سال آبی کم بارش و تغییر نوع بارش ها از برف به باران، حداکثر صرفه جویی را در مصرف آب در بخش های مختلف انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز