خبرگزاری کار ایران

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان مطرح کرد؛

تشریح علت فوت کودکان براثر بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۳۸

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: بیشتر کودکان درگیر کرونا دچار درگیری‌های قلبی می‌شوند و یا این بیماری باعث می‌شود که عوارضی به صورت درگیری خونی پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا ناطقیان گفت: بیشتر کودکان درگیر کرونا دچار درگیری‌های قلبی می‌شوند و یا این بیماری باعث می‌شود که عوارضی به صورت درگیری خونی پیدا کنند و در بدن واکنش‌های التهابی بسیار شدید پیدا شود و به سمت شوک بروند.

او با تاکید بر اینکه دو عامل مهم درگیری‌های قلبی و درگیری خونی بیشترین علت فوت کودکان مبتلا به کووید ۱۹ است، گفت: کمتر کودکی با ابتلا به کووید ۱۹ دچار عوارض تنفسی شده و جان خود را از دست داده است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به علت فوت نوزادان مبتلا به کرونا افزود: در نوزادان هم شاهد درگیری‌های قلبی و خونی هستیم و دلیل اینکه بیشتر این نوزادان را از دست می‌دهیم دو عامل شوک و نارسایی قلبی است؛ تنگی نفس کمتر باعث فوت نوزادان می‌شود.

ناطقیان در پاسخ به این سئوال که آیا با بهبودی کودک و نوزاد آیا عوارضی از بیماری کووید ۱۹ در بدن وی باقی می‌ماند یا خیر، افزود: معمولا بعد از بهبودی عوارضی در بدن کودک و نوزاد باقی نمی‌ماند؛ این کودکان دچار مشکلات عصبی نخواهند شد و در این مدت ما چنین عوارضی مشاهده نکرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز