خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات کپه‌کاری در ۲۰۸ هکتار از اراضی ملی آوج

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۱۵

فرماندار آوج از آغاز اجرای عملیات کپه کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در سطح ۲۰۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان آوج خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت‌الله علیرضایی با اعلام این خبر گفت: این طرح مربوط به حوزه مدیریت مراتع با استفاده از اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین و با مشارکت بهره برداران محلی در دست انجام است.

فرمامدار آوج با بیان اینکه در کپه کاری بذر گیاهان مرتعی در چاله‌های حفر شده با دست قرار گرفته و سپس با خاک پوشانده می شوند،اظهار کرد: اجرای این طرح که در آن  از بذور مرتعی گونه های خوش خوراک برای کشت گیاهان مرتعی استفاده شده است، موجب افزایش پوشش گیاهی در مراتع شهرستان آوج می شود.

علیرضایی افزود: در قالب طرح توسعه و تقویت مراتع شهرستان آوج، کشت برخی گیاهان دارویی از جمله باریجه و رازیانه نیز با هدف کمک به معیشت بهره برداران محلی انجام می شود.

او  اعلام کرد: ۷۵ درصد جمعیت شهرستان آوج در روستاها ساکن هستند و معیشت بخش زیادی از آنها از محل کشاورزی و دامپروری تامین می شود بنابراین حفظ و تقویت پوشش گیاهی و مراتع در این نقاط با هدف حفظ درآمد و استمرار تولید و پرورش دام ضروری است.

شهرستان اوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار هکتار مرتع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز