خبرگزاری کار ایران

طی ۷ ماهه نخست سالجاری ثبت شد؛

مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر به پزشکی قانونی استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۸۷

سرپرست پزشکی قانونی استان اردبیل از مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر به پزشکی قانونی استان به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع طی ۷ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا, دکتر علیرضا فرخی عنوان کرد: طی ۷ ماهه نخست سالجاری تعداد ۱۰ هزار و 115 نفر به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۸ هزار و 747 نفر بوده, حدودا 15 درصد افزایش داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: از کل مراجعین نزاع در هفت ماهه سال 99 تعداد هفت هزار و 594 نفر مرد و دو هزار و 521 نفر زن بوده اند.

فرخی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال 98 تعداد شش هزار و 390 نفر نفر مرد و دو هزار و 357 نفر زن بوده است.

وی تاکید کرد: مراجعین نزاع در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید این نکات را به خاطر داشته باشند:

- ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه های کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. لذا معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

- طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست در میان عامه مردم است.

- برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی الزامی است.

- در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک می باشد چرا که این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می طلبد.

- در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز