خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان قصرشیرین خبر داد:

آغاز صادرات سیب زمینی از مرز پرویز خان

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۷۳

فرماندار قصرشیرین گفت: با صدور مجوز صادرات سیب زمینی از مرز پرویزخان به کشور عراق، مشکل ازدحام کامیون‌ها در مرز در حال بر طرف شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: مشکل ازدحام کامیون‌های حامل سیب زمینی در مرز پرویزخان طی چند روز گذشته به دلیل نامشخص بودن زمان صدور مجوز صادرات، سیستم صادرات سنتی و مطلع نبودن تجار از میزان عرضه و تقاضای محصولات رخ داده است.

وی گفت: متاسفانه پیله وران با کسب اخباری مبنی بر اینکه طرف عراقی تقاضای محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی را دارد بدون اطلاع از زمان صدر مجوز صادرات محصول به داخل خاک عراق بار‌های خود را به سمت مرز روانه می‌کنند، تا بتوانند بار خود را سریعتر به فروش برسانند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همین موضوع سبب شد که طی چند روز گذشته نزدیک به ۴۰۰ کامیون حامل بار سیب زمینی در مرز پرویزخان به صف شوند، در صورتی که هنوز زمان دقیق صدور مجوز صادرات این محصول به خاک عراق مشخص نشده بود.

تاتار با بیان اینکه از روز گذشته (۲۵ آبان) مجوز صادرات از طرف کشور عراق صادر شده، اظهار داشت: بیش از صد کامیون بار سیب زمینی دیروز به کشور عراق صادر شد و امروز نیز با صادرات ۱۵۰ کامیون دیگر مشکل ازدحام برطرف خواهد شد.

وی گفت: خواسته ما این است که تجار ایرانی بر اساس نیاز طرف عراقی محصولات را به مرز بیاورند و قبل از صادر شدن مجوز از حرکت به سمت مرز خودداری کنند.

فرماندار قصرشیرین همچنین خاطرنشان کرد: اگر در مرز سردخانه و یا انبار‌های بزرگ داشته باشیم در چنین مواقعی کالا‌ها را در سردخانه نگهداری می‌کنیم و در صورت اعلام نیاز طرف عراقی کالا را در اختیار انان قرار می‌دهیم و دیگر شاهد ضرر تجار و کشاورزان نخواهیم بود.

تاتار اظهار داشت: روزانه ۸۰۰ کامیون انواع محصولات کشاورزی و صنعتی به کشور عراق صادر می‌شود که در صورت حمل یکسره می‌توانیم این ظرفیت را به ۲ هزار کامیون برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز