خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

بازگشت هشت ملوان ایرانی آزاد شده از تانزانیا به چابهار

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۲۵

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: هشت ملوان ایرانی ساکن جنوب سیستان‌ و بلوچستان پس از چهار سال رایزنی در دارالسلام تانزانیا هفته گذشته آزاد و پس از بازگشت به ایران امروز وارد چابهار شدند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا طوسی در این باره گفت: ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان حدود چهارسال پیش توسط گارد ساحلی کشور تانزانیا دستگیر و زندانی شده بودند که بعد از این موضوع و با پیگیری‌های بعمل آمده توسط وزارت امورخارجه، سفارت ایران در دارالسلام و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزادچابهار آزاد شدند.

وی افزود: طی چهار سال گذشته سفارت ایران در دارالسام تلاش‌های زیادی را برای آزادی زندانیان بعمل آورد و در این راستا دیدار‌ها و ملاقات‌های بسیاری با رئیس جمهوری، رئیس دیوان عالی کشور و دیگر مقامات قضایی تانزانیا توسط سفیر کشورمان انجام شد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود ۲۲ صیاد زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم پیگری‌های بعمل آمده موجب تسریع در فرایند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.

وی اظهارداشت: صیادان باید توجه داشته باشند رفتار‌های مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب‌های ساحلی کشور‌ها جرم محسوب شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بوجود خواهند آورد و لازم است در این زمینه آموزش‌هایی توسط دستگاه‌های ذیربط به آنان داده شود.

طوسی گفت: براساس آخرین آمار‌ها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه دار با ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز