خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

ثبات دو هفته‌ای آمارهای کرونایی قم نگران کننده است/ نگرانی از شروع فصل سرما و اوج گیری دوباره کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۴۹۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در دو هفته اخیر میزان ورودی و خروجی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های قم با هم برابر بوده و این درحالی است که انتظار می رفت کاهش ابتلاء به کرونا را شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: در دو هفته گذشته روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ بیمار بستری و همین تعداد بیمار ترخیصی داریم، لذا هنوز به ثبات کامل نرسیده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر نگران اوج گیری مجدد بیماری کرونا در اوایل آذر و شروع فصل سرما هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تاثیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنترل این بیماری، گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم، شرکت نکردن در تجمعات و تعطیلی اصناف بعد از ساعت ۱۸ باید با دقت زیادی محقق شود.

دکتر قدیر با تاکید بر نقش مسافرت‌ها در گسترش بیماری کووید ۱۹، گفت: بر اساس محدودیت‌های سفر که از اول آذر اعمال خواهد شد افراد ساکن در مناطق قرمز نباید به جای دیگری سفر کنند که امیدواریم با رعایت این دستورالعمل‌ها به سمت شیب نزولی برود.

وی با اشاره به وضعیت وخیم استان‌ها و برخی شهر‌های مجاور قم از نظر شیوع بیماری کرونا، افزود: انتظار این بود به علت پشت سر گذاشتن یک موج بزرگ کرونا در استان قم، سیر نزولی را داشته باشیم، اما اینکه دو هفته است در یک وضعیت ثابت باقی مانده‌ایم نگران کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز