خبرگزاری کار ایران

بخشدار برزک خبر داد:

تامین زمین مسکونی مشکل اهالی برزک کاشان

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۶۰

بخشدار برزک تامین مسکن و خدمات رفاهی- ورزشی را از عوامل موثر در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در روستاهای این بخش تامین زمین مسکونی است.

به گزارش ایلنا از کاشان، بخشدار برزک از برگزاری دومین جلسه بررسی مشکلات این بخش با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستانی خبر داد.

سعید قندی در حاشیه این نشست در خصوص باند دوم محور کاشان-برزک-ورکان گفت: با توجه آماده بودن بخش هایی از زیرسازی باند دوم جاده برزک ونزدیکی به فصل سرما اداره راه و شهرسازی تحویل قیر برای آماده سازی و روکش آسفالت این مسیر را تسریع می کند.

وی افزود: بخشداری نیز رفع تعارضات بین جاده و شبکه ها و تاسیسات دستگاه ها، از طریق مذاکره با دستگاه‌های خدمات رسان در دستور کار دارد.

بخشدار برزک تامین مسکن و خدمات رفاهی-ورزشی را از عوامل موثر درکاهش مهاجرت روستاییان به شهر دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در روستاهای این بخش تامین زمین مسکونی است، از این رو مصوب شد بنیاد مسکن و اداره منابع طبیعی شهرستان به منظور پاسخگویی بهتر به مراجعان و رفع نیاز جوانان به مسکن، انتقال مالکیت اراضی ماده 4 قانون ساماندهی مسکن را در اولویت قرار دهند و همچنین کاربری های ورزشی در روستا ها، از طریق جلسه با دستگاه های مرتبط اداره ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، منابع طبیعی تعیین تکلیف شود.

قندی با اشاره تولید60 درصد از گلاب و عرقیات شهرستان در ۱۳ کارخانه صنعتی و واحدهای متعدد نیمه صنعتی و سنتی این بخش تصریح کرد: معاش بخش زیادی از ساکنین این بخش با صنعت گلابگیری گره خورده است و از طرفی فعالان این حوزه با برخی ملاحظات زیست محیطی مواجه می باشند.اداره حفاظت محیط زیست در این زمینه موظف شد حداکثر تا پایان سال جاری برای رفع آلودگی های زیست محیطی و مدیریت پساب کارخانه های گلابگیری طرح کم هزینه و اجرایی ارائه کند.

وی با توجه به پتانسیل های بخش برزک در تولید مواد غذایی پیشنهاد اختصاص کلیه فازهای شهرک برزک به واحدهای صنعتی تولید مواد غذایی را مطرح کرد و افزود: مذاکراتی برای اجرایی شدن این موضوع با مدیر شرکت شهرک های صنعتی کاشان انجام شده است.

بخشدار برزک تامین پزشک و بهورز برای رفع نیاز مراکز بهداشت روستاهای بخش را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود برای خانه‌های بهداشت معاونت بهداشتی در  روستاهای ورکان، پنداس، ازوار و ویدوجا در حال طی روند استخدامی است که در آیند نزدیک محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز