خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه باغداران فارس خبر داد:

۲۴ هزار نهال کشت بافت خرمای مجول وارد فارس شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۱۹

مدیرعامل اتحادیه باغداران فارس گفت: در فاز دوم طرح اصلاح نخلستان‌های استان فارس و کشور، اتحادیه باغداران فارس با سرمایه‌گذاری و همکاری بخش خصوصی ۲۴ هزار نهال کشت بافت خرمای مجول از کشور امارت متحده عربی وارد کردند که در حال سپری کردن دوره قرنطینه در گلخانه هستند و به‌محض اتمام دوره قرنطینه در کشور توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا کمال یدالهی خاطرنشان کرد:تمامی  نهال‌های وارداتی  کشت‌بافت دارای گواهی اصالت و تولید به روش  اورگانوجنسیس (organogenesis) با تأییدیه موسسه گواهی نهال و بذر بین المللی  و ضمانت‌نامه شرکت تولید کننده هستند و پس از گذراندن دوره قرنطینه در گلخانه اتحادیه تعاونی باغداران فارس  به  نخلستان‌ها انتقال خواهد یافت.

او اضافه کرد: بررسی و مطالعات لازم رقم خرمای مجول  با در نظرگرفتن شرایط آب و هوایی  علاوه بر سازگار بودن با  اقلیم مناطق کشت‌شده به علت بازار پسندی، ارزش اقتصادی بالا و همچنین سازگار بودن با اکثر مناطق خرماخیز انتخاب شده است.

او اظهار داشت: اتحادیه باغداران استان فارس از سال ٩٦ طرح  احیاء و اصلاح  نخلستان‌های استان  با جایگزینی ارقام بازارپسند و مورد نیاز بازارهای صادراتی را در دستور کار خود قرار داده و در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ٧٤٧٠ اصله نهال کشت بافت خرمای مجول را در استان فارس بین باغداران توزیع کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز