خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار اصفهان مطرح کرد؛

روشن کردن آتش در ناژوان نفس شهر را می‌گیرد/ تشدید آلودگی هوای اصفهان با به آتش کشیدن ناژوان

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۰۳

معاون شهردار اصفهان گفت: نباید با روشن کردن آتش و ایجاد آلودگی در فضای سبز منطقه ناژوان ،هوای پاک و خالصی که از این ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز به شهر تزریق می شود، به این مجموعه و دیگر نقاط شهر آسیب زد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری با اشاره به اینکه متاسفانه اقدام برخی شهروندان و آتش روشن کردن در ناژوان، در فصل پاییز و زمستان باعث ایجاد تهدیدهای محیط زیستی برای شهر اصفهان می شود، گفت: پارک طبیعی ناژوان به عنوان ریه دیار نصف جهان است و آتش روشن کردن در بین درختان این منطقه فارغ از ایجاد مشکلات زیست محیطی باعث ورود دود و آلودگی هوا به محله های همجوار می شود که مشکلات عدیده ای را برای ساکنان این محلات به همراه داشته است.

او در نشستی با حضور مدیران استانی و شهری که پیرامون مشکل روشن کردن آتش و کنترل آن در سطح پارک جنگلی ناژوان برگزار شد اظهار داشت: روشن کردن آتش علاوه بر وارد کردن خسارت به درختان، فضای سبز و المانهای پارک موجب تشدید آلودگی هوای شهر شده و این تشدید آلودگی باعث می شود تا حجم زیادی دود از سطح پارک به سمت بالا حرکت کند که در بیشتر اوقات در پاییز و زمستان به دلیل پدیده وارونگی هوا در لایه های پایینی جو باقی می ماند و باعث بروز مشکلاتی برای بیماران تنفسی، قلبی، کهنسالان و به ویژه خردسالان می شود. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارداشت: نیروهای گشت سیار این شهرداری بر حاشیه زاینده رود نظارت مستمر دارند و در صورت مشاهده هر نوع آتش سوزی و رفتارهای پرخطر توسط شهروندان، اقدام های قانونی لازم را انجام می دهند.

او به لزوم  هماهنگی و همکاری نیروهای کنترل نظارت شهرداری با نیروی انتظامی اشاره کرد  و ادامه داد:  یکی از نیازهای لازم جهت کنترل تردد و  ایجاد محدودیت ها در سطح ناژوان اخذ دستور قضایی است که اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفته است.

حسین امیری  یکی دیگر از مشکلات مهم ناژوان را  نبود روشنایی در بسیاری از نقاط اصلی دانست و گفت: کمبود روشنایی مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است که با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اداره برق  و اداره کل مدیریت بحران استان مقرر شد  نقاط بحرانی مشخص و طرح های لازم جهت اجرای روشنایی در این نقاط  مشخص  و به اداره برق ارائه شود.

معاون شهردار اصفهان در خصوص لزوم احداث ایستگاه آتش نشانی در محدوده ی ناژوان یادآور شد: روال اداری در خصوص دریافت مجوزات لازم صورت پذیرفته است و به محض دریافت مجوز از اداره کل راه و شهرسازی استان شهرداری اصفهان نسبت به ساخت ایستگاه ثابت در ناژوان اقدام خواهد کرد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: احداث یک ایستگاه آتش نشانی در ناژوان  لازم و ضروری و روشنایی در معابر  در این مجموعه در پیشگیری از وقایع مختلف بسیار تاثیر گذار است و مدیریت بحران استان آماده هرگونه همراهی در سرعت بخشیدن به اجرایی شدن این پروژه ها هست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز