خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبرداد:

محکومیت رهاکنندگان پسماند عفونی در قزوین به تهیه مقاله علمی

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۹۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از محکومیت مسئولان ۲ بیمارستان در قزوین که پسماندهای عفونی خود را بدون ملاحظات زیست محیطی در طبیعت رها می کردند به تهیه مقالات علمی و پژوهشی خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن عباس نژاد با اعلام این خبر گفت: با حکم قاضی دادگاه مسئولان ۲ بیمارستان آلاینده محیط زیست در قزوین به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بی خطر سازی و دفع و دفن اصولی پسماند عفونی به یکسال قرار تعلیق و مجازات تکمیلی شامل تهیه مقالات علمی در زمینه فوائد بی‌خطرسازی پسماند با اتوکلاو و تفاوت آن با روش‌های موجود شیمیایی محکوم شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: ۲ بیمارستان فعال در قزوین با وجود  اخطاریه های متعدد کتبی و تذکرات حضوری مبنی بر رفع آلایندگی و مدیریت پسماند عفونی براساس ضوابط و مقررات، نسبت به این مسایل بی توجه بوده و با دفع غیراصولی پسماندهای عفونی موجب آلودگی محیط زیست شده بودند.

عباس نژاد ادامه داد: با این اتفاق، اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین  بر حسب وظیفه  و رسالت کاری خود و در دفاع از حقوق عامه مردم نسبت طرح دعوی در حوزه قضایی قزوین اقدام کرد که منجر به صدور رای یاد شده شد.

وی از قاضی صادر کننده  این حکم و اقدامات بازدارنده دستگاه قضا در خصوص صدور چنین آرای در حوزه محیط زیست قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز