خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد:

ضرورت تسریع در تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۶۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید هرچه سریع‌تر بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار و خطرناک در استان قزوین تهیه شود تا بتوان برنامه ریزی‌ها و اقدامات موثری را برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در سه  جلستاد کنترل مجرمان سابقه دار استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم تمامی اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، نتایج و دستاوردهای این ستاد در کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه‌دار قابل قبول نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای نباید از تخفیفات مرخصی برخوردار شوند چون موجب نگرانی و بدبینی مردم نسبت به نظام ‌می‌شوند و موجی از ناامنی و اضطراب را در میان شهروندان به وجود می‌آورند.

قدرتی با تاکید بر محدود شدن مرخصی‌ها یا سایر تخفیفات قانونی برای مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، افزود: با قایل شدن این محدودیت‌ها برای مجرمان سابقه دار و خطرناک طبیعتا برای پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته می‌شود و سایر مجرمان حرفه‌ای نیز درس عبرتی می‌گیرند تا برای برهم زدن نظم و امنیت جامعه اقدام نکنند. 

وی بیان کرد:مجرمان حرفه‌ای و شرور حتی پس از اتمام دوره زندان و محکومیت هم باید با نظارت قضایی آزاد شوند تا هم خیال مردم از باب امنیت در جامعه حفظ شود و هم اینکه دیگر این افراد به فکر قانون شکنی و تخطی از قانون نیفتند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک را به دستگاه قضا معرفی کند، افزود: لیست این افراد باید به تایید دادستان مرکز استان برسد تا با کار کارشناسی برای ارتقای امنیت جامعه گام برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: هم اکنون حدود ۳۸ درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند یعنی سه جرم به بالا دارند و باید شرکای آنها و گلوگاه‌های وقوع جرایم را شناسایی کنیم تا شاهد بازدارندگی اقدامات صورت گرفته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز