خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبرداد:

آغاز طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی مستعد قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۳۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در گستره ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی مستعد استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر اسدالهی با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح با استفاده از اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مشارکت بهره برداران محلی انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه عرصه های مرتعی قابلیت خلق درآمد زیادی برای روستاییان و دامداران سنتی دارند و این طرح به تحقق این مهم کمک می کند، گفت: در این طرح بذور مورد نیاز از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین تهیه و کاشت، نگهداری و قرق نیز برعهده بهره برداران محلی است.

وی با بیان اینکه در این طرح احیا و تقویت گونه های مختلف گیاهان دارویی مورد توجه قرار دارد، افزود: باریجه، رازیانه، آویشن، ختمی و کما از جمله گونه هایی هستند که در این طرح کشت می شوند.

این مسئول با اشاره به اجرای این طرح در زمین های مرتعی اراضی ملی، گفت: مناطقی مانند آوج و آبگرم، الموت غربی و شرقی و طارم سفلی استعداد بالایی در زمینه کشت گیاهان دارویی دارند به همین دلیل تمرکز این طرح در مناطق یاد شده است.

اسدالهی اضافه کرد: اجرای این طرح ضمن بهره وری در استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی و کمک به احیای آنها، موجب درآمدزایی جامعه محلی و روستایی شده و گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اراضی ملی به شمار می رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین گفت: طرح کشت گیاهان دارویی با منبع درآمدی جدیدی که برای مرتع داران و دامداران روستایی ایجاد می کند از فشار و بهره برداری بیش از اندازه از مراتع  نیز جلوگیری می کند.

بیش از ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز