خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی به کشور / کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی/ خلیج فارس و دریای عمان مواج می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۰۰

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز برای بیشتر نقاط کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، اما از امشب با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهکیلویه وبویر احمد بارش باران همراه با گاهی رعد‌وبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا با تقویت این سامانه بارشی برای بخش‌های جنوبی خوزستان و بوشهر، قسمت‌هایی از فارس، کهکیلویه وبویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کرمانشاه رگبار، رعد‌وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و همچین در مناطق شمالی‌تر نظیر کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال زنجان بارش باران، گاهی رعد‌وبرق و وزش باد اتفاق می‌افتد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روی ارتفاعات استان‌های شمال غرب بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد، افزود: این بارش‌ها تردد‌های برون شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این رو توصیه می‌شود به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان با احتیاط کامل تردد کنند، همچنین احتمال جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه هم در این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی سه شنبه در نیمه غربی کشور سواحل دریای خزر و خراسان شمالی فعال می‌شود، اظهار کرد: چهارشنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و سواحل دریای خزر به شکل برف و باران رخ می‌دهند و بارش‌ها طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در گیلان و مازندران شدت می‌یابد.

نقشینه بیان کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور بارش برف را خواهیم داشت، برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه افت دما در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق کشور تا ۸-۱۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت. از چهارشنبه تا آخر هفته هم افت دما را تا ۵-۷ درجه برای دامنه‌های البرز همراه خواهد بود.

وی گفت: امروز یکشنبه ۲۵ آبان تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود، فردا و پس فردا نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود و همچنین برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز