خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی اردبیل:

تحقق کامل نسخه نویسی الکترونیک موجب ارتقای خدمات رسانی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۷۱۱

مدیر کل تامین اجتماعی اردبیل گفت: در صورتی که نسخه نویسی الکترونیکی به صورت کامل محقق شود خدمات دهی به جامعه هدف نیز بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، سعید بشرخواه با اشاره به اهداف طرح 3070، عنوان کرد: غیر حضوری کردن خدمات یکی از گام‌های موثر در جهت مقابله با انتشار ویروس کرونا و کاهش هزینه و همچنین مانع از اتلاف وقت می شود.

وی افزود: غیرحضوری شدن سی خدمت تا آخر بهمن ماه طبق برنامه زمانبندی به طور کامل محقق می‌شود و هر هفته چند خدمت تأمین اجتماعی بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد که در همین راستا بیش از ۷۵ درصد مراجعات مردم به شعب تامین اجتماعی استان نیز کاهش می یابد.

وی افزود :طرح 3070، ارائه 30 خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش 70 میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور می باشد که اجرای این طرح در سطح شعب تامین اجتماعی استان اردبیل نیز آغاز شده است.

سعید بشرخواه با بیان اینکه در اولین هفته  از اجرای این طرح در راستای توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به صورت سرویس کاملا غیرحضوری، راه‌اندازی شده و امکان پذیر می باشد  بیان کرد: بر اساس این طرح، شناسایی بیمه‌شدگان اجباری حائز شرایط ماده(85) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی انجام می‌شود و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتیeservices.tamin.ir نیز امکان پذیر می باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی  استان اردبیل با اشاره به آغاز اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک گفت: طرح حذف کامل نسخ کاغذی دفترچه درمانی در سایه همکاری و مشارکت همه بخش‌ها امکان پذیر است؛ درصورتی که نسخه نویسی الکترونیکی به صورت کامل محقق شود خدمات دهی به جامعه هدف نیز بهبود خواهد یافت.
وی ادامه داد: هر پزشکی اگر نسخه نویسی الکترونیک را اجراء کند در همان روز سهم سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌‌شود در همین راستا ۳۰ درصد سهم داروخانه ها نیز در همان روز پرداخت می شود.

گفتنی است جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان اردیل ۶۰۲ هزار ۴۹۲ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز