خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

تشکیل کمیته بررسی درآمدهای مالیاتی در قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۶۸۷

استاندار قزوین گفت: کمیته بررسی درآمدهای مالیاتی در استان قزوین باید تشکیل شود تا با آسیب شناسی و رفع مشکلات این حوزه از وصول مالیات استان در استان‌های دیگر جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین، اظهار کرد: ملاک در پرداخت مالیات، طبق قانون، محل استقرار واحدها و صنایع است و اگر برخی از واحدهای تولیدی استان، مالیات خود را در تهران پرداخت کرده‌اند باید این درآمد به استان قزوین بازگردد.

استاندار ادامه داد: این ضعف دستگاه‌های مالیاتی و نظارتی استان است که مالیات صنایع استان در استان‌های دیگر پرداخت می‌شود و حتما باید کمیته بررسی درآمدهای مالیاتی تشکیل شود و بررسی کند که چقدر از مالیات‌های استان در تهران وصول شده است.

جمالی پور اضافه کرد: این کمیته باید میزان تحقق درآمدها را در همه دستگاه‌ها بررسی و تحلیل کند و اگر کوتاهی در تحقق این درآمدها ناشی از مدیریت دستگاه و نه ناشی از شرایط کرونا باشد باید برخورد لازم با مدیر کم کار صورت گیرد.

وی با اشاره به تحقق ۴۷ درصدی هدفگذاری صادراتی استان، افزود: باید گزارش صادراتی استان، مشمول تمامی صادرات‌های صورت گرفته استان در بخش‌های مختلف باشد تا نگاه به صادرات استان در سطح کشور مثبت شود.

مقام عالی دولت در استان اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان ماموریت پیدا کند در موضوع صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی ورود کند و ظرفیت صادرات استان در بخش‌های مختلف و میزان صادرات صورت گرفته را جمع آوری نماید.

استاندار بیان کرد: اگر قرار است صادرات استان توسط صادرکننده دیگری خارج از استان انجام شود باید گزارش آن در آمار صادرات کل استان وجود داشته باشد تا نگاه به استان در کشور مثبت شود.

جمالی پور عنوان کرد: این ضعف ماست که بخشی از صادرات استان در آمار صادراتی استان درج نمی‌شود و گزارش صادراتی استان به کشور آنچنانکه به نظر می‌رسد، منطقی، کامل و جامع نیست.

وی تاکید کرد: یک ماموریت به اتاق بازرگانی داده شود که داده‌های صادراتی استان را جمع آوری کند تا هنگام دادن آمار، مجموع تولید و میزان صادرات استان مشخص شود.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه اجرای طرح کاداستر بسیار مهم است، افزود: یکی از معضلات ما در زمین خواری و تهیه اراضی صنعتی، موضوع کاداستر است به همین دلیل، دولت برای انجام کاداستر اعتبار گذاشته است و باید با همراهی دستگاه‌ها برای اجرای این طرح اقدام شود.

استاندار یادآور شد: کاداستر، تداخلات اسنادی را رفع می‌کند و یکپارچگی به وجود می‌آورد بنابراین از اداره کل ثبت اسناد استان می‌خواهیم با همکاری ادارات منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و خود مردم، انجام این طرح سرعت بگیرد و تمامی اعتبارات آن جذب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز