خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

سالروز تصویب قانون کار در همدان بصورت مجازی برگزاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۸۹

سالروز تصویب قانون کار در همدان به دلیل وضعیت حاد کرونا در استان بصورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به سالروز تصویب قانون کار در 29 ابان ماه سال 1361 ، از این قانون بعنوان دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی برای کارگران نام برد .

چنگیز اصلانی گفت: تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین و موثرترین قوانین عادی کشور بوده که در جهت تعیین، تامین و تضمین حقوق ،حدود و امتیازات و متقابلا وظایف و تکالیف ،(نیروی کار ملی ) و در راستای تحقق اهداف بلند نهضت و نظام مقدس اسلامی تدوین و تصویب شده است .

وی از قانون کار بعنوان قانون جامعی نام برد که بسیاری از مسائل مربوط به کارگران در آن لحاظ شد و ادامه داد : این قانون حمایت کننده و احقاق کننده حقوق قشر کارگر است .

اصلانی بیان کرد: قانون کار ،بهترین تجلی بخش این اهداف و این اصول بوده و می باشد که تنها با فهم و مفاهمه هر چه صحیح تر و اجرای  دقیق و همه جانبه این قانون به مثابه منشور کار و کار آمدی ملی و پایدار کشور یقینا توسعه و تعالی برتر کلیه آحاد ،گروها و اقشار ملت را در پی خواهد داشت.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان حقوق کارگران و بازنشستگان در مقایسه با تورم موجود اندک دانست و خطاب به مسئولان گفت: کارگران و بازنشستگان در مواردی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.

اصلانی گفت: پیگیری امنیت شغلی کارگران ،افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش سطح خدمات درمانی جزو مسائل اصلی پیگیری بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار است.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان افزود: به مناسبت سالروز تصویب قانون کار از بنیانگذاراصلی قانون کار مرحوم سرحدی‌زاده که اقدامات بسیار شایسته‌ای در این حوزه انجام داده و جامعه کارگری خود را مدیون ایشان می داند، قدردانی می شود.

وی اظهارداشت: در حالی که اقتصاد کشورمان متأثر از تحریم‌های ظالمانه آمریکا است و فشار اقتصادی ناشی از این تحریم‌ها فعالیت بنگاه‌های اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار داده است، شیوع ویروس کرونا شرایط سخت‌تری را برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به وجود آورده است. لذا لازم است برای ادامه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و افزایش تاب‌آوری اقتصادی آنها به خصوص بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، هر چه زودتر اقدامات حمایتی توسط مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی انجام شود.

اصلانی در پایان گفت: سالروز تصویب قانون کار در همدان بخاطر وضعیت حاد کرونا در استان بصورت مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز