خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خواستار شد؛

تصویب سریع طرح تسطیح اراضی مناطق ویژه در کارگروه ملی رفع موانع تولید

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۰۶

استاندار هرمزگان در راستای رفع نگرانی جامعه بازرگانان و فعالان صنعتی استان، در نشست کارگره تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صمت برگزار شد، نگرانی های عمده فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی استان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت و مدیران این حوزه برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی بازرگانان و سرمایه گذاران استان، خواستار رفع این موانع و تسهیل در امر صادرات و واردات کالا شد.

وی در این نشست با بیان اینکه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خرد، یکی از مشکلات جدی بخش خصوصی و بازرگانان استان است، گفت: بیش از 30درصد صادرات کنندگان استان در مقیاس کوچک صادرات می کنند و در قبال آن پول نقد یا ارز نقدی به آنها پرداخت می شود که مجبورند ارز نقدی را از طریق راه های مختلف از جمله تهاتر  وارد کشور کنند.

استاندار هرمزگان، با اشاره به مشکل تأمین زمین برای سرمایه گذاران جدید در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و  فلزی خلیج فارس و لزوم ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری، گفت: محوطه موجود پرشده و سرمایه گذاران جدید آب بر که به هرمزگان مراجعه می کنند نیازمند زمین هستند که در راستای رفع این مشکل دو هزار و 500 هکتار زمین به منطقه ویژه خلیج فارس ملحق شد و دیوار کشی آن نیز انجام شده اما برای ایجاد زیرساخت سرمایه گذاری های جدید، خواستار تصویب طرح تسطیح این اراضی در کارگروه ملی رفع موانع تولید هستیم.

وی عنوان کرد: بندر، گمرگ و اداره گذرنامه هم اکنون خدمات خود را به شکل سیار و پرتابل در این منطقه انجام می دهند اما تا زمانی که تغییر وتحول بین پیمانکار و کارفرما انجام شود، مصوبه قانونی کارگروه ملی رفع موانع باید از فعالیت در این بندر پشتیبانی کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به مشکلات جدی شناورهای مسافری و باری در راستای تأمین قطعات، تصریح کرد: تأمین و خرید قطعات با ارز آزاد، ادامه فعالیت را برای صاحبان این شناورها سخت کرده و تقاضای شدید دارند که دولت باید نسبت به تخصیص یارانه یا ارز دولتی برای خرید قطعات اقدام عاجل داشته باشد.

همتی اضافه کرد: ایجاد بستر تولید، اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت و از طرفی فقر و بحران های اجتماعی و امنیتی ناشی از آن را در مناطق را کاهش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز