خبرگزاری کار ایران

در پی بارش های اخیر مطرح شد؛

هشدار پلیس راه کاشمر نسبت به لغزندگی جاده‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۲۶۳

پلیس راه شهرستان کاشمر در خصوص لغزندگی جاده‌ها و مسیرهای این شهرستان با توجه به بارش های صورت گرفته هشدار داد.

به‌گزارش ایلنا از کاشمر، جانشین فرمانده پلیس راه کاشمر با اشاره به بارش‌های پاییزی که موجب لغزندگی سطح جاده می‌شود، از رانندگان خواست تا با توجه به شرایط لغزنده جاده ها با سرعت مطمئنه تردد کنند.

سرگرد حجی نیا با بیان اینکه پس از چندین ماه خشک بودن سطح جاده ها، اولین بارندگی ها موجب لغزندگی شدید سطح آسفالت می شود، گفت: روغن موتور، گازوئیل، بنزین و گریس به جا مانده از خودروها بر سطح جاده با نخستین بارش در سطح راه روان شده و منجر به لغزندگی شدید مسیرها به ویژه در پیچ‌ها می شود.

وی ادامه داد: در این زمان به علت لغزندگی سطح جاده میزان اصطکاک لاستیک ها نیز کاهش یافته و در صورت نداشتن مهارت کافی و رانندگی با سرعت بالا احتمال خروج از مسیر اصلی و واژگونی وسیله نقلیه زیاد است.

جانشین فرمانده پلیس راه کاشمر گفت: در پیچ ها و گردنه ها به علت بالا بودن شیب عرضی و طولی سطح جاده احتمال بروز حادثه برای خودرو زیاد است و برخی مواقع با وجود هدایت فرمان به سمت مسیر اصلی اما وسیله نقلیه خلاف جهت فرمان وسیله نقلیه تردد می کند.

سرگرد حجی نیا با اشاره به اینکه از روز گذشته به دلیل بارندگی های پراکنده شاهد وقوع چندین فقره خروج از جاده و واژگونی خودرو به ویژه در جاده کوهستانی کاشمر به کوهسرخ بودیم، از رانندگان خواست در زمان بارندگی نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند تا حادثه ای رخ ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز