خبرگزاری کار ایران

پیام طبرسی در گفت وگو با ایلنای قزوین:

موفقیت چین در مهار همه‌گیری کرونا ربطی به طب سنتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۱۶۸

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: موفقیت چین برای مهار همه‌گیری کرونا به خاطر اقدامات نظامی آن در قرنطینه این کشور بوده و ربطی به طب سنتی ندارد.

پیام طبرسی شامگاه جمعه- ۲۳آبان ماه-در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنای قزوین و در واکنش به صحبت‌های اخیر یکی از نمایندگان مجلس افزود: دم نوش‌های گیاهی به لحاظ تحریک ترشحات اینترفرون می توانند اثراتی داشته باشند، اما درمانی برای کرونا نیستند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا طب سنتی توانسته است در مقابل علم نوین پزشکی پیشتاز باشد؛ گفت: تا کنون که خیر؛اما برخی از گیاهان دارویی به عنوان مکمل دارویی مورد استفاده قرار می گیرند.

طبرسی در ادامه به مرگ و میر و تلفات ناشی از بیماری کرونا در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این داروهای گیاهی نمی توانند شدت مرگ و میر را کاهش دهند و در این خصوص تاثیری نداشته اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه آیا در کشور چین طب سنتی برای کنترل کرونا نقش موثری داشته ،افزود: موفقیت چین در مهار همه‌گیری کرونا ربطی به طب سنتی ندارد و انجام اقدامات قرنطینه و ایزولاسیون در این کشور موفقیت آمیز بوده است.

طبرسی اضافه کرد: موفقیت چین تا به امروز ارتباطی به استفاده از داروها نداشته و ورود عوامل نظامی این کشور در منع رفت و آمد افراد نقطه قوت این کشور است.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در آخرین نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا گفته بود که طب سنتی در مهار همه‌گیری کرونا چین موفق بوده است.

او همچنین از گیاه شیرین بیان به عنوان یک عامل ضد کووید 19 خبر داده بود.

 

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز