خبرگزاری کار ایران

اجرای برنامه های مختلف به مناسبت هفته کتاب در گیلان /بهره برداری از 2 کتابخانه «مادر و فرزند» در شفت و صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۵۹

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اجرای برنامه های مختلف به مناسبت هفته کتاب در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه امسال ویژه برنامه های هفته کتاب  متاثر از شیوع کروناست و اکثر برنامه های این هفته به صورت مجازی برگزار می شود گفت : مراسم تکریم مقام کتابداران و فعالان حوزه کتاب در استان است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صبح 28 آبان به صورت مجازی و از طریق صفحه اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار خواهد شد.

پریسا کرمی  با بیان اینکه مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود  افزود: در این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره رضوی در رده‌های سنی مختلف کودک ، نوجوان ، بزرگسال و خانواده و در بخش‌های مختلف آن شامل نقاشی ، پویش کتابخوان ، کار گروهی ، چهار گزینه‌ای ،  داستانک و پویش مجازی تقدیر خواهد شد.

وی از بهره برداری از 2 کتابخانه عمومی ویژه «مادر و فرزند» برای نخستین بار در استان گیلان خبر داد و گفت : این 2 کتابخانه به صورت حضوری و مجازی در شهرهای شفت و صومعه سرا افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به اجرای طرح ابتکاری «لک لک کتاب» برای نخستین بار در کشور با محوریت ارسال کتاب به صورت رایگان به در خانه های اعضای کودک اشاره کرد و گفت : مرحله نخست این طرح در کتابخانه کودکان باران از ۱۷ آبان به مدت یک ماه آغاز می‌شود و ارسال کتاب برای کودکان معلول جسمی رایگان است.
 
پریسا کرمی برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های مطالعاتی ، فرزند پروری ، سواد تربیتی و دیگر کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه های عمومی استان را از برنامه‌های پرمخاطب استان دانست و افزود : این کارگاه‌ها در روزهای مختلف هفته کتاب و حتی در آستانه این هفته در بستر فضای مجازی برگزار می‌شوند.
 
وی اجرای طرح استانی «هفت روز، هفت کتاب» با معرفی روزانه کتاب در شبکه‌های مجازی کتابخانه ها ، محفل ادبی کودکان و نوجوانان گیلان ، مرحله دوم اجرای طرح «پیک دانش» در شهرستان‌ها ، راه اندازی شبکه اجتماعی 60+  ، ویژه سالمندان با مرکزیت کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی در سبزه میدان رشت ، برگزاری مسابقه فرهنگی مجازی شعر و شور کتاب به میزبانی محفل ادبی دکتر معین ، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های متنوع ، انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف همکاری در حوزه توسعه کتابخانه ها را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت : دومین دوره مسابقه عکاسی با تلفن همراه با موضوع «من وکتابم» و مسابقه کتاب‌خوانی از عید ولایت تا عید کتاب با محوریت کتاب وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) در آستارا ، محفل شب شعر مجازی در تالش ، کارگاه قصه‌گویی مجازی با محوریت کتابخانه های عمومی رودسر، نشست کتاب‌خوان نویسندگان و شعرای بندر انزلی در فرمانداری این شهرستان هم در هفته کتاب در گیلان اجرا می شود.

پریسا کرمی همچنین با اشاره به اینکه در هفته کتاب ، همزمان با سراسر کشور ، عضویت در کتابخانه های عمومی استان رایگان است ، گفت: علاقه مندان  24 آبان ماه ، همزمان با آغاز هفته کتاب برای عضویت رایگان می توانند به سامانه samanpl.ir  وارد شده و اطلاعات خود را پس از تأیید کتابدار ثبت کنند.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز